قوس 28, 1398 10:48 Asia/Kabul
  • ایران: تروریسم اقتصادی آمریکا تجلی استبداد بین‌المللی است

نماینده ایران در کمیته سوم مجمع عمومی سازمان ملل متحد، تروریسم اقتصادی آمریکا علیه ایران را تجلی استبداد در سطح بین المللی دانست و تاکید کرد، واشنگتن و بانیان قطعنامه حقوق بشری علیه ایران، از سازمان ملل و ابزارهای آن برای فشار بیشتر بر ایرانیان سوء استفاده می‌کنند.

به گزارش ایرنا، "محمد حسنی نژاد" روز چهارشنبه در نشست کمیته سوم مجمع عمومی سازمان ملل که بررسی قطعنامه حقوق بشری علیه ایران را در دستور کار داشت، با اشاره به تروریسم اقتصادی آمریکا علیه ایران خاطرنشان کرد، مردم ایران همواره  در تلاشند تا از مبانی حقوق بشری خود در برابر جنگ اقتصادی آمریکا، محافظت کنند.

"حسنی نژاد" با بیان اینکه تروریسم اقتصادی افسارگسیخته آمریکا علیه ایرانیان به ویژه آسیب پذیرترین آنها، به طور عمد و غیرقانونی حقوق بشر اولیه ایرانیان را نقض می کند، افزود: تروریسم اقتصادی آمریکا، مردم ایران را از حق غذا، تحصیل، سلامت و حیات محروم و به طور هدفمند و بی رحمانه، کودکان مبتلا به سرطان و بیماری‌های ژنتیکی و همچنین بیماران را برای سلامتی و ادامه زندگی مورد تهدید قرار می دهد.

نماینده ایران در کمیته سوم مجمع عمومی سازمان ملل هدف اصلی بانیان این قطعنامه را برپایی کارزار ایرانی هراسی دانست و تصریح کرد، آمریکا و متحدانش بی‌شرمانه با فرقه‌های مشهور تروریستی و جدایی طلبان تبانی می‌کنند تا خشونت و ویرانی را برانگیزانند.

"حسنی نژاد" با تاکید بر اینکه، مساله ایران هیچ گاه به خاطر مسائل حقوق بشری در این کمیته مطرح نشده است، افزود: مساله حقوق بشر فقط بخش دیگری از طرح کلی آن چیزی است که "سیاست فشار حداکثر" علیه ایرانیان نامیده می شود.

"حسنی نژاد" از اعضای سازمان ملل خواست تا به این کشورها فرصت ندهند تا از حقوق بشر به عنوان سلاحی علیه ایران استفاده کنند.

قطعنامه حقوق بشری علیه ایران که کانادا طراح اصلی آن و از حمایت آمریکا برخوردار بود، روز چهارشنبه با اکثریت ضعیف در کمیته سوم مجمع عمومی سازمان ملل تصویب شد.

حقوق بشر از نگاه غرب همواره  به نوعی به قدرت نرم برای نفوذ و تحت فشار گذاشتن کشورهای مستقل و مخالفان نظام سلطه تبدیل شده است.

کلیدواژه