قوس 28, 1398 13:46 Asia/Kabul
  • موسوی: قطعنامه وضعیت حقوق بشری ایران محکوم و مردود است

سخنگوی وزارت امور خارجه ایران، طرح قطعنامه وضعیت حقوق بشر ایران در هفتاد و چهارمین اجلاس مجمع عمومی سازمان ملل متحد از سوی کانادا را مردود شمرد و آن را محکوم کرد.

«سید عباس موسوی» سخنگوی وزارت امور خارجه ایران روز پنجشنبه، همسویی جبهه صهیونیسم و رژیم‌های مرتجع منطقه با این قطعنامه که به هرنوع هنجار حقوق‌بشری بی‌اعتنا بوده و حامی تروریسم، افراطی گری و ناقض حقوق بنیادین بشر هستند را دلیل روشنی بر نامشروع بودن قطعنامه حقوق بشری علیه ایران دانست.

موسوی با بیان اینکه رویکرد حامیان این قطعنامه اتخاذ «استانداردهای دوگانه» در خصوص وضعیت حقوق بشر کشورها است، تاکید کرد: جمهوری اسلامی ایران از اینکه ساز و کارهای سازمان ملل متحد مورد چنین سوء استفاده هایی قرار گرفته است ابراز تاسف می‌کند.

سخنگوی وزارت امور خارجه ایران، رویکرد مخرب حامیان این قطعنامه در رابطه با جمهوری اسلامی ایران را واجد اشکالات و ایرادات متعدد از جمله استفاده ابزاری و سیاسی از حقوق بشر، نادیده گرفتن ارزش‌ها، باورها و ویژگیهای خاص فرهنگی جوامع مختلف، بی توجهی به واقعیت‌ها در نتیجه تاثیرپذیری از فضای رسانه‌ای و تبلیغاتی علیه ایران و بی توجهی و سکوت درباره نقض گسترده حقوق بشر ملت ایران در نتیجه اعمال تحریم‌های ظالمانه و غیر قانونی دانست.

موسوی تاکید کرد: جمهوری اسلامی ایران یک نظام مردم سالار دینی است که در چارچوب تعهدات مذهبی و اخلاقی و پای بندی به قانون اساسی خود و معاهدات بین المللی، در راستای توسعه و ارتقای حقوق بشر در سطوح ملی، منطقه‌ای و بین المللی گام برداشته و در عمل نیز خود را متعهد به رعایت آن می داند.

کلیدواژه