کشت مواد مخدر و تولید شیشه در افغانستان، چالش جدی برای منطقه است
(last modified 1398-09-28T10:05:08+00:00 )
قوس 28, 1398 14:35 Asia/Kabul
  • مومنی: کشت مواد مخدر و تولید شیشه در افغانستان، چالش جدی برای منطقه است
    مومنی: کشت مواد مخدر و تولید شیشه در افغانستان، چالش جدی برای منطقه است

دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر ایران با ابراز نگرانی از ادامه کشت و تولید مواد مخدر از جمله شیشه در افغانستان گفت: ادامه این وضعیت، چالش جدی برای منطقه به همراه دارد.

به گزارش روز پنجشنبه ایرنا، «اسکندر مومنی» دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر ایران در دیدار با «ژان لوک لماهیو» Jean-Luc Lemahieu مدیر بخش سیاستگذاری دفتر مقابله با جرم و مواد مخدر سازمان ملل متحد در تهران گفت: ایران، سیاسی کردن حوزه همکاری‌ها در مبارزه با مواد مخدر به‌عنوان یکی از حوزه‌های بشردوستانه را مردود می‌داند.

مومنی با اشاره به افزایش سطح زیر کشت، تولید و بهره وری مواد مخدر در افغانستان طی دو دهه گذشته تاکید کرد: یکی از حلقه‌های فراموش شده در روند مبارزه با کشت و تولید مواد مخدر در افغانستان، برنامه «معیشت جایگزین» است و ایران بارها در این رابطه آمادگی خود را برای همکاری اعلام کرده است.

دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر ایران خطاب به مدیر بخش سیاستگذاری دفتر مقابله با جرم و مواد مخدر سازمان ملل متحد گفت: انتظار می‌رود با وجود تلاش همه‌جانبه ایران در مبارزه با مواد مخدر و تحریم‌های غیرقانونی علیه تهران، سازمان ملل نیز متقابلا مساعدت‌‌های خود را افزایش دهد.

«ژان لوک لماهیو» نیز با بیان اینکه دفتر مقابله با مواد مخدر و جرم سازمان ملل (UNODC) برای همکاری با ایران ارزش بسیاری قائل است، افزود: سازمان ملل، ایران را به عنوان کشوری بسیار قوی در مبارزه با پدیده شوم مواد مخدر می‌داند.

مرکز منطقه‌ای درمان اختلالات ناشی از سوء مصرف مواد مخدر روز گذشته (چهارشنبه) با حضور دبیرکل ستاد مبارزه با موادمخدر ایران و مدیر بخش سیاستگذاری دفتر مقابله با جرم و مواد مخدر سازمان ملل متحد در تهران افتتاح شد.

کلیدواژه