قوس 29, 1398 11:41 Asia/Kabul
  •  تخت‌روانچی: اجرای یکجانبه برجام پایدار نمی‌ماند

نماینده جمهوری اسلامی ایران در سازمان ملل متحد، اجرای یکجانبه برجام را پایدار ندانست.

"مجید تخت‌روانچی" روز پنجشنبه در نشست شورای امنیت برای بررسی گزارش دبیرکل سازمان ملل درباره آخرین وضعیت اجرای قطعنامه 2231 در زمینه برجام گفت: ایران نمی‌تواند به تداوم تحریم‌های غیرقانونی و فقدان اقدامات جبرانی توسط دیگر طرف‌های برجام بی‌تفاوت بماند و با گزینه‌های نامحدود، اقدامات ضروری را برای تامین منافع ملی به عمل می‌آورد.

نماینده جمهوری اسلامی ایران در سازمان ملل متحد افزود: اجرای یکجانبه برجام پایدار نیست و اجرای کامل این توافق مستلزم وجود بیش از یک طرف راغب و توانمند است.

تخت‌روانچی تصریح کرد: ایران اجرای برخی تعهدهای برجامی خود را براساس بندهای 26 و 36 برجام متوقف کرده و برای دادن فرصت به دیپلماسی، یک رویکرد گام به گام با فاصله زمانی دو ماهه طراحی شده است.

نماینده ایران در سازمان ملل متحد خاطرنشان کرد: گام‌های ایران بازگشت‌پذیر است اما خسارات وارده به ایران در نتیجه تحریم‌ها اصلا بازگشت‌پذیر نیست. 

تخت‌روانچی اظهار کرد: هراقدام غیرضروری ضد ایران با اقدام قاطع جمهوری اسلامی ایران مواجه خواهد شد؛ همانطور که قبلا این موضوع در عالی‌ترین سطوح به شرکای برجامی اعلام شده است. 

نماینده ایران در سازمان ملل متحد، درباره توانایی‌های دفاعی ایران هم ضمن رد هرگونه انحراف به سوی تسلیحات اتمی، گفت: تحت هیچ شرایطی، ایران درباره امنیت خود مصالحه نخواهد کرد.

کلیدواژه