جدی 02, 1398 13:49 Asia/Kabul
  • موسوی: اتهام پارلمان اروپا ضد ایران مبتنی بر تحریف حقایق است

سخنگوی وزارت امور خارجه ایران، اتهام پارلمان اروپا در قطعنامه صادره ضد ایران را اقدامی عجولانه، غیرسازنده و مبتنی بر تحریف حقایق عنوان کرد.

«سیدعباس موسوی» سخنگوی وزارت امورخارجه ایران روز دوشنبه در گفت وگو با ایرنا با تاکید بر اینکه ایران به عنوان یک نظام مردم‌سالار، آزادی بیان، اعتراضات و تجمعات مسالمت آمیز را حق طبیعی و قانونی شهروندان خود می داند، افزود: ایران همانند هر کشور مستقل دیگری در تامین امنیت ملی کشور و برخورد با اشرار مسلحی که جان هموطنان بی‌گناه را گرفته و اموال آنان را به غارت می‌برند، وظایف ذاتی و قانونی خود را انجام خواهد داد.
سخنگوی دستگاه دیپلماسی ایران با تاکید براینکه حمایت از حقوق بشر باید به دور از مواضع تبعیض‌آمیز و فارغ از استاندارد دوگانه و سیاسی مورد توجه قرار گیرد، خطاب به نمایندگان پارلمان اروپا گفت: موضع این پارلمان در قبال نقض آشکار حقوق تظاهرکنندگان فرانسوی، کشته و نابینا شدن تعدادی از آنان و دستگیری جمع کثیری از آنان چه بوده است و یا تبعیض آشکار در برخی از کشورهای اروپایی نسبت به اقلیت‌های قومی، مذهبی و نژادی را چگونه می‌توان پاسخ داد؟
موسوی تاکید کرد: علت سکوت پارلمان اروپا و محکوم نکردن نقض حقوق مسلم بیش از 80 میلیون ایرانی بر اثر تحریم های غیرقانونی و غیراخلاقی توسط آمریکا چیست؟
سخنگوی وزارت امور خارجه ایران، پارلمان اروپا را به بازگشت به انصاف و تعامل قاعده مند با دیگر ملت‌ها بویژه ملت متمدن و تاریخ ساز ایران اسلامی براساس احترام متقابل، درک اصول و ارزش‌های متفاوت و اجتناب از سیاست‌زدگی فرا خواند.

کلیدواژه