جدی 02, 1398 14:27 Asia/Kabul
  • رئیسی: مدعیان حقوق بشر بزرگترین ناقضان حقوق بشر هستند

رئیس قوه قضائیه ایران، مدعیان حقوق بشر را بزرگترین ناقضان حقوق بشر عنوان کرد.

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، «سید ابراهیم رئیسی» رئیس قوه قضائیه ایران روز دوشنبه با اشاره به قطعنامه ضدایرانی پارلمان اروپا و همچنین طرح قطعنامه ضدایرانی از سوی کانادا در مجمع عمومی سازمان ملل متحد گفت: این قطعنامه ها از سوی کشورهایی مطرح می شود که در کارنامه عملکرد آنها، نقض حقوق اولیه انسان‌ها و حقوق بشر وجود دارد.
رئیسی افزود: مدعیان حقوق بشر مستندات خود را از منابع خبری غیرمطمئن و افراد مسئله دار تهیه می کنند.
رئیس قوه قضائیه ایران با بیان اینکه قطعنامه ها ضد ایران اعتباری از نظر ملت‌های جهان ندارد، تصریح کرد: کشورهای مدعی دفاع از حقوق بشر، قطعنامه‌هایی ضد کشورهای مستقل صادر می کنند که جرم آنها فقط استقلال و توجه به مردم خودشان است.
رئیسی همچنین با اشاره به اینکه آموزه های حضرت مسیح (ع) مبتنی بر معنویت و اخلاق است، از کلیساها خواست از محرومان، مستضعفان و مظلومان جهان حمایت و از کودک کشی و ویرانگری در فلسطین، یمن و دیگر مناطق جهان اعلام انزجار کنند.
قطعنامه حقوق بشری ضد ایران که کانادا طراح اصلی آن و از حمایت آمریکا برخوردار بود، روز چهارشنبه گذشته با اکثریت ضعیف در کمیته سوم مجمع عمومی سازمان ملل تصویب شد.
نمایندگان پارلمان اروپا نیز با صدور قطعنامه ای بی پایه و اساس، ایران را به نقض حقوق بشر متهم کردند.
حقوق بشر از نگاه غرب همواره  به نوعی به قدرت نرم برای نفوذ و تحت فشار گذاشتن کشورهای مستقل و مخالفان نظام سلطه تبدیل شده است.

کلیدواژه