جدی 02, 1398 16:48 Asia/Kabul
  •  شمخانی: تحریم و تروریسم دو راهبرد آمریکا ضد کشورهای مستقل است

دبیر شورای عالی امنیت ملی ایران، تحریم و تروریسم را دو راهبرد آمریکا ضد کشورهای مستقل دانست و گفت: با همکاری کشورهای منطقه می‌توان مانع تحقق این دو تهدید ضد انسانی شد.

به گزارش ایرنا، «علی شمخانی» دبیر شورای عالی امنیت ملی ایران روز دوشنبه در دیدار «سابرامانیام جایشانکار»  وزیر امورخارجه هند در تهران با اشاره به اشتراکات تاریخی و فرهنگی دو کشور افزود: تهران و دهلی‌نو می توانند با تقویت روابط در همه سطوح ضمن تامین منافع دو کشور نقش مهمی در مهار و مدیریت بحران‌های منطقه ای ایفا کنند.
شمخانی با بیان اینکه امروز تروریسم و افراطی‌گری مهمترین تهدیدات مشترک همه کشورهای منطقه هستند، گفت:همکاری مستمر و ایجاد سازکارهای منطقه ای برای مقابله با تهدیدات مشترک، مسیر مداخله کشورهای خارجی به بهانه مقابله با تهدید تروریسم را مسدود می‌کند.
دبیر شورای عالی امنیت ملی ایران با اشاره به برگزاری دومین نشست گفت‌وگوی منطقه ای در تهران تصریح کرد: کشورهای منطقه و همسایگان افغانستان دیدگاه‌های واحدی در خصوص ضرورت کمک به دولت افغانستان برای مقابله با تروریسم و پیگیری مذاکرات صلح با گروه های مختلف دارند.
وزیر امور خارجه هند نیز از اراده مسئولان عالی دو کشور برای افزایش سطح همکاری‌های ایران و هند خبر داد.
جایشانکار افزود: همکاری مشترک ایران و هند در توسعه بندر چابهار(جنوب شرق ایران) و ایجاد زیرساخت‌های جدید در حوزه انرژی وتجارت و ترانزیت کالا تاثیر قابل توجهی در شکوفایی اقتصادی منطقه به عنوان یکی از ضرورت‌های مهم ایجاد ثبات و امنیت به دنبال خواهد داشت.
نشست کمیسیون مشترک اقتصادی ایران و هند روز گذشته (یکشنبه) با حضور وزیران  امور خارجه دو کشور در تهران برگزار شد.

 

کلیدواژه