تاکید روحانی بر گسترش بیش از پیش مناسبات ایران و هند
(last modified 1398-10-02T14:24:48+00:00 )
جدی 02, 1398 18:54 Asia/Kabul
  •  تاکید روحانی بر گسترش بیش از پیش مناسبات ایران و هند

رئیس جمهوری اسلامی ایران بر گسترش و تحکیم بیش از پیش مناسبات تهران - دهلی‌نو تاکید کرد.

«حسن روحانی» رئیس جمهوری اسلامی ایران روز دوشنبه در دیدار «سابرامانیام جایشانکار» Subrahmanyam Jaishankar وزیر امورخارجه هند در تهران، برگزاری کمیسیون مشترک همکاری‌های دو کشور را موجب گسترش مناسبات همه جانبه دوکشور دانست و گفت: تردیدی وجود ندارد که با اراده مستحکم ایران و هند، در آینده روابط و همکاری‌های فی‌مابین بیش از پیش توسعه خواهد یافت.
روحانی همچنین با بیان اینکه تأمین و حفظ امنیت منطقه برای ایران و هند حائز اهمیت  فراوان است، افزود: جمهوری اسلامی ایران به دنبال کاهش تنش‌ها و تأمین و حفظ امنیت پایدار در منطقه بویژه در خلیج فارس و دریای عمان است.
رئیس جمهوری اسلامی ایران همکاری‌های چندجانبه ایران و هند با دیگر کشورها را مهم دانست و تاکید کرد: آمریکا ناگزیر است دیر یا زود، قبل یا بعد از انتخابات ریاست جمهوری‌اش دست از فشار حداکثری بر ایران بردارد.
وزیر امورخارجه هند نیز با تاکید بر گسترش همکاری بخش‌های دولتی و خصوصی دو کشور، گفت: ایران و هند روابطی صمیمی و کهن با هم دارند.
جایشانکار با بیان اینکه توسعه روابط بانک‌های ایران و هند در گسترش مناسبات و همکاری‌های تجاری و اقتصادی فیمابین حائز اهمیت است، افزود:همکاری‌های ایران و هند در بندر چابهار(جنوب شرق ایران) به خوبی در حال انجام است و باید در راستای تسریع در اجرای پروژه‌ها در این منطقه تلاش شود.

نشست کمیسیون مشترک اقتصادی ایران و هند روز گذشته (یکشنبه) با حضور وزیران  امور خارجه دو کشور در تهران برگزار شد.

 

کلیدواژه