جدی 05, 1398 10:09 Asia/Kabul
  • رایزنی معاونان وزرای خارجه ایران و روسیه در زمینه مقابله با تروریسم

"غلامحسین دهقانی" معاون امور حقوقی و بین المللی وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران و "اولگ سیرومولوتوف" معاون وزیر خارجه روسیه در امور مقابله با تروریسم روز چهارشنبه در مسکو دیدار و گفت وگو کردند.

به گزارش خبرگزاری فارس، "دهقانی" در این دیدار حمایت پنهان و آشکار برخی کشورهای منطقه و نیز غربی ها از گروه های تروریستی را عامل اصلی رشد و گسترش تروریسم و افراط گرایی به ویژه در منطقه غرب آسیا برشمرد و بر ضرورت تقویت همکاری ها و تبادل نظر منظم بین ایران و روسیه در این زمینه تاکید کرد.

"سیرومولوتوف" نیز در این دیدار از برخورد دوگانه برخی از کشورهای جهان با تروریسم انتقاد کرد و خواستار تداوم همکاری های سازنده روسیه و ایران در حوزه مسائل امنیتی شد.

"دهقانی" و "سیرومولوتوف" در این دیدار با رضایتمندی از روند رو به رشد همکاری های دوجانبه و بین المللی ایران و روسیه در عرصه های مختلف از جمله در زمینه مقابله با تروریسم به ویژه در سوریه، راه‌های ارتقای همکاری بین دو کشور در این خصوص را بررسی کردند.

بحران در سوریه از سال 2011 با تهاجم گسترده گروه‎های تروریستی مورد حمایت عربستان، آمریکا و متحدانشان برای تغییر معادلات منطقه به نفع رژیم صهیونیستی آغاز شد. به دنبال آن سوریه از ایران و روسیه خواست به دمشق در مبارزه با تروریست ها کمک کنند.

ارتش  سوریه اخیرا با کمک های مستشاری جمهوری اسلامی ایران  و حمایت روسیه توانست پرونده گروه تروریستی داعش را در این کشور ببندد.

دیگر گروهای تروریستی نیز درحال شکست خوردن هستند.

کلیدواژه