جدی 05, 1398 10:15 Asia/Kabul
  • ناو گروه ایرانی در راه روسیه

سفیر جدید ایران در فدراسیون روسیه از ماموریت 20 هزار کیلومتری ناوگروه ایران برای سفر به سن پترزبورگ در شمال غرب روسیه خبر داد.

«کاظم جلالی» در گفت وگوی مشروح با خبرگزاری ریانووستی، درخصوص اعزام ناوگروه ایرانی به سن پترزبورگ برای شرکت در روز نیروی دریایی روسیه و اهداف این سفر دریایی گفت: این ماموریت دریایی رکورد جدیدی برای نیروی دریایی ایران خواهد بود، زیرا ناوهای ایرانی مسافتی بیش از 12 هزار میل دریایی (حدود 20 هزار کیلومتر) را می‌پیمایند.

سفیر جدید ایران در فدراسیون روسیه تاکید کرد، ایران و روسیه دو کشور مهم و قدرتمند منطقه هستند و روابط دو کشور باید به سوی روابط راهبردی پیش برود و در عرصه سیاسی نیز روابط دو کشور در سطح بسیار خوبی قرار دارد.

سفیر ایران در روسیه گفت: باید روابط سیاسی و همکاری‌های دوجانبه، منطقه‌ای و بین المللی را تحکیم بخشیم و با همکاری یکدیگر با تروریسم مبارزه کنیم و با تروریسم اقتصادی آمریکا که علیه ایران و روسیه تحریم هایی را وضع کرده است، مقابله کنیم.

جلالی درخصوص رزمایش مشترک ایران روسیه و چین در اقیانوس هند گفت: هدف این رزمایش صلح و ثبات در منطقه، مبارزه با تروریسم و دزدی دریایی است.

قرار است این رزمایش از 27 دسامبر/6جدی آغاز شود.

کلیدواژه