استقبال ایران از گزارش دبیرکل سازمان ملل درباره برجام
(last modified 1395-07-15T03:52:51+00:00 )
میزان 15, 1395 08:22 Asia/Kabul
  • استقبال ایران از گزارش دبیرکل سازمان ملل درباره برجام

نماینده دائم جمهوری اسلامی ایران در سازمان ملل گفت: پایبندی کامل ایران به توافق هسته ای (برجام) و نیز موارد بدعهدی از سوی برخی طرف های برجام باید به شکل بی طرفانه در گزارش های دبیرکل سازمان ملل منعکس شود.

به گزارش ایرنا، غلامعلی خوشرو روز چهارشنبه در سخنانی در مجمع عمومی سازمان ملل در مورد گزارش سالانه دبیرکل این سازمان، اعلام کرد که دبیرخانه سازمان ملل باید نقش مثبت خود در مورد برجام را از طریق اتخاذ رویکردهای سازنده در تدوین گزارش ها و ارزیابی های خود از اجرای این توافقنامه ایفا کند.

بان کی مون، دبیرکل سازمان ملل در گزارش اخیر خود، برجام را دستاوردی تاریخی، شاهدی بر ارزش دیپلماسی، و نقطه عطفی در روابط جامعه بین الملل با ایران دانسته و اظهار کرده است که این توافق به فهم متقابل و همکاری بهتر بر سر بسیاری از چالش های امنیتی جدی در منطقه و فراتر از آن منجر خواهد شد.

خوشرو همچنین، موضوع خلع سلاح هسته ای را بالاترین اولویت جامعه بین المللی دانست و از اینکه تلاش های جاری در این جهت همچنان عقیم و بی ثمر مانده ابراز نومیدی و تاسف کرد.

وی با اشاره به اینکه کشورهای دارای سلاح های هسته ای بطور مستمر تعهدات خود در این باره را نقض می کنند، عدم پایبندی این کشورها به تعهدات خود را مانع تحقق خلع سلاح هسته ای ذکر و تاکید کرد که امحای کامل این سلاح ها تنها تضمین بر استفاده نکردن از آن محسوب می شود.

کلیدواژه