جدی 06, 1398 12:20 Asia/Kabul
  • 14اثر تاریخی ایران در نوبت ثبت در فهرست میراث جهانی
    14اثر تاریخی ایران در نوبت ثبت در فهرست میراث جهانی

معاون فرهنگی وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی ایران گفت: 14 اثر میراثی ایران هم‌اکنون در نوبت ثبت میراث جهانی قرار دارد.

"محمدحسن طالبی" پنجشنبه‌شب در جشن ثبت جهانی جنگل‌های هیرکانی در بابلسر واقع در استان مازندران، شمال ایران، افزود: ایران سالانه یک سهمیه برای ثبت میراث جهانی دارد که هرساله از این سهمیه استفاده کرده است. 

معاون فرهنگی وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی ایران تصریح کرد: شهر سوخته، بیابان لوت و جنگل‌های هیرکانی مهم‌ترین آثار طبیعی و میراثی ثبت شده در فهرست جهانی میراث جهانی در 6 سال گذشته بوده است. 

طالبی، یکی از اهداف ثبت میراث جهانی را حفاظت از میراث طبیعی و فرهنگی و تاریخی برشمرد و تاکید کرد: ثبت میراث جهانی به گردشگری پایدار کمک می‌کند و انگیزه و آگاهی مردم را برای حفاظت از میراثشان افزایش می‌دهد.

معاون فرهنگی وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی ایران گفت: میراث تاریخی، طبیعی و فرهنگی افتخار ملی محسوب می‌شود و ثبت جهانی آنان دیپلماسی فرهنگی ایران را قوی‌تر می‌کند.  

جشن ثبت جهانی جنگل‌های هیرکانی با حضور وزیران میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی، امور اقتصادی و دارایی ایران و جمعی از مسئولان، و کارشناسان میراث فرهنگی از استان‌های مازندران، گلستان، گیلان، سمنان و خراسان‌شمالی در بابلسر برگزار شد. 

کلیدواژه