ظریف : ایران آماده همکاری با همسایگان برای تامین امنیت خلیج فارس است
(last modified 1398-10-07T04:53:23+00:00 )
جدی 07, 1398 09:23 Asia/Kabul
  • ظریف : ایران آماده همکاری با همسایگان برای تامین امنیت خلیج فارس است

وزیر امور خارجه ایران با اشاره به آغاز رزمایش مشترک دریایی ایران، روسیه و چین، آمادگی تهران را برای همکاری با همسایگان به منظور تامین امنیت خلیج فارس اعلام کرد.

به گزارش رادیو دری،رزمایش دریایی مشترک ایران، چین و روسیه از روز جمعه با پیام "صلح، دوستی و امنیت پایدار در سایه همکاری و اتحاد جمعی"  در شمال اقیانوس هند و دریای عمان آغاز شد و تا روز دوشنبه ادامه خواهد داشت.

در این رزمایش تمرینات تاکتیکی متنوعی از جمله نجات شناور دچار حریق، آزادسازی شناور مورد تعرض قرار گرفته و تیراندازی علیه اهداف مشخص در دریا توسط یگان‌های سه کشور انجام خواهد شد.

«محمد جواد ظریف» وزیر امور خارجه ایران روز جمعه در صفحه شخصی خود در توئیتر با تاکید بر اجرای طرح "صلح هرمز"  ایران نوشت: «رزمایش مشترک دریایی ایران، روسیه و چین در دریای عمان و اقیانوس هند، تعهد ما برای حفظ امنیت آبراه‌های مهم را مشخص می‌کند.»

با توجه به افزایش‌ تنش‌ها در منطقه غرب آسیا در نتیجه اقدامات آمریکا و متحدانش و اتهام‌زنی‌های مکرر علیه ایران، «حسن روحانی» رئیس جمهوری اسلامی ایران 25 سپتامبر در سخنرانی خود در مجمع عمومی سازمان ملل متحد، با تبیین مواضع منطقه‌ای و بین المللی ایران، طرح صلح منطقه ای با عنوان "ابتکار صلح هرمز" یا "ائتلاف امید" را ارائه کرد.

کلیدواژه