موسوی: ایران تسلیم جوسازی‌های سیاسی و تبلیغاتی نمی‌شود
(last modified 1398-10-08T04:52:59+00:00 )
جدی 08, 1398 09:22 Asia/Kabul
  •  موسوی: ایران تسلیم جوسازی‌های سیاسی و تبلیغاتی نمی‌شود

سخنگوی وزارت خارجه جمهوری اسلامی ایران شنبه شب درخصوص مطالب مندرج در برخی رسانه‌های استرالیایی درباره وضعیت "کایلی مور گیلبرت" شهروند استرالیایی گفت: وی به اتهام نقض امنیت ملی ایران دستگیر شده است.

به گزارش ایرنا، "سیدعباس موسوی" با تاکید بر اینکه جمهوری اسلامی ایران تسلیم جوسازی های سیاسی و تبلیغاتی نمی شود اظهار داشت، این شهروند استرالیایی مانند هر محکوم دیگری که حکم قضایی دارد، دوره محکومیت خود را با برخورداری از همه حقوق قانونی طی خواهد کرد.

"موسوی" افزود، دادگاه صالحه جمهوری اسلامی ایران با رعایت تمام قوانین مربوطه حکم بازداشت "کایلی مور گیلبرت" را  صادر کرده است.

سخنگوی وزارت خارجه جمهوری اسلامی ایران به بازداشت غیرقانونی خانوم "نگار قدس کنی" شهروندی ایرانی در سال 2017 در استرالیا اشاره کرد و گفت: افکار عمومی نحوه برخورد دولت استرالیا با "نگار قدس کنی" را فراموش نمی‌کند که بدون ارتکاب جرمی بازداشت و 27 ماه با وی  غیرانسانی رفتار شد.

"موسوی" افزود، وضع حمل در زندان، جدا کردن نوزاد شیرخوار از مادر، مخالفت با درخواست حصر در منزل به جای زندان، محرومیت از دیدار منظم نوزاد و در نهایت استرداد به آمریکا با نقض تعهدات کنسولی از جمله رفتارهای خلاف قانون و حقوق بشری است که با قدس کنی صورت گرفت.

"کایلی مور گیلبرت" شهروند استرالیایی به همراه 2 تبعه دیگر این کشور به نام های "جولی کینگ" و "مارک فرکین" اوایل سال جاری میلادی به اتهام جاسوسی در ایران بازداشت شدند.

"جولی کینگ" و "مارک فرکین" اوایل اکتبر با رأفت اسلامی آزاد و به کشورشان بازگشتند.

این 2 شهروند استرالیایی مبادرت به عکسبرداری از مناطق نظامی و ممنوعه در ایران کرده بودند.

"کایلی مور گیلبرت" اما به جرم جاسوسی در دادگاه صالحه جمهوری اسلامی ایران به 10 سال حبس محکوم شده است.

 

کلیدواژه