جدی 08, 1398 13:13 Asia/Kabul
  •  دعوت ایران از کشورهای منطقه برای حضور در رزمایش دریایی

فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران با اشاره به برگزاری رزمایش دریایی ایران، چین و روسیه، از همه کشورهای منطقه دعوت کرد تا برای نوبت‌های بعدی به این همگرایی و ائتلاف منطقه‌ای بپیوندند.

امیر دریادار «حسین خانزادی» فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران روز یکشنبه در حاشیه رزمایش سه‌جانبه ایران، چین و روسیه با حضور در جمع خبرنگاران، با بیان اینکه تمام مراحل این رزمایش تاکنون با موفقیت انجام شده است، گفت: ایران از کشورهای منطقه غرب آسیا می‌خواهد کمک کنند تا سطح معناداری از امنیت جمعی با کمک کشورهای این منطقه به بهترین شکل ممکن تجربه شود.
دریادار خانزادی همچنین با اشاره به اینکه دشمنان طی 40 سال گذشته با اعمال تحریم تلاش کردند ایران را منزوی کنند،افزود: تحریم‌های وضع شده ضد ایران نه تنها جواب نداده، بلکه موجب همگرایی و اتحاد میان قدرت‌های منطقه‌ای شده است.
فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران تاکید کرد: امروز دیگر دوره جولان آمریکایی‌ها در منطقه تمام شده است و آنها باید منطقه را ترک کنند.
رزمایش دریایی مشترک ایران، چین و روسیه از روز جمعه با پیام "صلح، دوستی و امنیت پایدار در سایه همکاری و اتحاد جمعی"  در شمال اقیانوس هند و دریای عمان آغاز شد و تا روز دوشنبه ادامه خواهد داشت.
در این رزمایش تمرینات تاکتیکی متنوعی از جمله نجات شناور دچار حریق، آزادسازی شناور مورد تعرض قرار گرفته و تیراندازی ضد  اهداف مشخص در دریا توسط یگان‌های سه کشور انجام خواهد شد.

 

کلیدواژه