موسوی: ظریف امشب راهی مسکو می‌شود
(last modified 1398-10-08T12:22:30+00:00 )
جدی 08, 1398 16:52 Asia/Kabul
  • موسوی: ظریف امشب راهی مسکو می‌شود

سخنگوی وزارت امورخارجه ایران گفت: وزیر امورخارجه ایران در چارچوب رایزنی‌های مستمر میان جمهوری اسلامی ایران با روسیه، امشب (یکشنبه شب) به مسکو، پایتخت این کشور می رود.

«سیدعباس موسوی» سخنگوی وزارت امورخارجه ایران روز یکشنبه در جمع خبرنگاران با بیان اینکه طیف مختلفی از موضوعات در سفر«محمد جواد ظریف» به روسیه مورد رایزنی قرار می‌گیرد، افزود: مسائل مربوط به روابط دوجانبه و آخرین تحولات بین‌المللی در این سفر مورد گفت‌وگو قرار می‌گیرد.
سخنگوی وزارت امورخارجه درباره سفر احتمالی وزیر امورخارجه به نیویورک برای شرکت در نشست شورای امنیت سازمان ملل متحد هم گفت: از وزیر امورخارجه برای شرکت در نشست فوق‌العاده‌ای که به مناسبت هفتاد و پنجمین سالگرد تاسیس سازمان ملل است، دعوت شده است.
موسوی با بیان اینکه نشست شورای امنیت به منظور بحث و بررسی درباره منشور سازمان ملل متحد برگزار می‌شود، تصریح کرد: وزیر امور خارجه قصد شرکت در این نشست را دارد البته اگر برای ایشان تهمیدات لازم فراهم شود و روادید برایشان صادر شود.
سخنگوی وزارت امورخارجه ایران درباره برگزاری دومین مجمع گفت‌وگوی تهران طی روزهای آینده نیز گفت: سه‌شنبه هفته آینده مجمع گفت‌وگوی تهران با محوریت طرح "صلح هرمز" که رئیس‌جمهوری اسلامی ایران مبتکر آن طرح بودند، با حضور اندیشمندان و سیاستمداران کشورهای مختلف برگزار می‌شود.
سخنگوی دستگاه دیپلماسی ایران افزود: اجلاس تهران فرصت خوبی است تا طرح "صلح هرمز" توسط اندیشمندان و دیگر شرکت‌کنندگان از ابعاد مختلف مورد بررسی قرار گیرد. 

کلیدواژه