جدی 09, 1398 13:47 Asia/Kabul
  • موسوی: تجاوز نظامی آمریکا به نیروهای عراقی مصداق بارز تروریسم است

سخنگوی وزارت‌ امور خارجه ایران، تجاوز نظامیان آمریکا به خاک عراق و حمله به مواضع بسیج مردمی عراق (حشد الشعبی) را مصداق بارز تروریسم دانست و تاکید کرد: آمریکا باید به حضور اشغالگرانه خود در منطقه پایان بدهد.

«سید عباس موسوی» سخنگوی وزارت امور خارجه ایران روز دوشنبه با محکوم کردن حمله آمریکا به مقر نیروهای عراقی در خاک این کشور تاکید کرد: آمریکا باید به استقلال، حاکمیت و یکپارچگی ارضی عراق احترام گذارد و دخالت خود را در امور داخلی این کشور متوقف کند.

موسوی همچنین با اشاره به دروغ بودن ادعای آمریکا در مبارزه با تروریسم خاطرنشان کرد: آمریکا، مواضع نیروهایی را هدف قرار داده است که در طول سال‌های گذشته ضربات سنگینی به تروریست‌های داعش وارد کرده‌اند.

سخنگوی وزارت امور خارجه ایران، حضور نیروهای خارجی در منطقه را موجب ناامنی، تشنج و بحران دانست و افزود: آمریکا با این حملات، حمایت قاطع خود را از تروریسم و بی‌توجهی به استقلال و حاکمیت کشورها نشان داده است و باید مسئولیت تبعات این اقدام غیرقانونی خود را بپذیرد. 

موسوی همچنین ضمن اعلام حمایت ایران از استقلال، تمامیت ارضی و حاکمیت ملی عراق، با خانواده شهدا و مجروحان این حمله تروریستی آمریکا ابراز همدردی کرد.

پهپادهای آمریکایی یکشنبه شب مواضع تیپ های 45 و 46 حشد الشعبی در شهر القائم در مرز عراق با سوریه را هدف قرار دادند؛ در این حمله دستکم 25 نفر از اعضای "حشد الشعبی" شهید و 51 نفر دیگر زخمی شدند.

کلیدواژه