جدی 11, 1398 11:03 Asia/Kabul
  • وزیر بهداشت ایران: تحریم‌های آمریکا بر بخش داروی ایران جنایت علیه بشریت است

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ایران در نامه ای به "تدروس آدهانوم گبریسوس" Tedros Adhanom Gabrisos مدیرکل سازمان جهانی بهداشت با انتقاد از تروریسم اقتصادی آمریکا علیه ایران تصریح کرد، تحریم‌های واشنگتن تهیه و واردات دارو و وسایل پزشکی را برای شهروندان ایرانی غیرممکن کرده است.

به گزارش ایرنا، "سعید نمکی" روز سه شنبه در این نامه اظهار داشت، ایرانیان قربانی تروریسم اقتصادی هستند که توسط دولت آمریکا تحمیل شده است. 

"نمکی" به نامه پیشین خود در  تاریخ 17 نوامبر(26عقرب) اشاره کرد و افزود: سازمان های بین الملل به ویژه سازمان ملل متحد تاکنون هیچ اقدامی برای مقابله با تروریسم اقتصادی آمریکا علیه ایران انجام نداده‌اند.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی جمهوری اسلامی ایران خاطرنشان کرد، آمریکا با تحریم ایران، نه تنها متهم به انجام "تروریسم اقتصادی" است، بلکه علیه شهروندان ایرانی دست به ارتکاب جنایت علیه بشریت زده است.

آمریکا بعد از خروج از برجام کارزاری همه‌جانبه برای اعمال فشار علیه ایران به راه انداخته است.

"دونالد ترامپ" رئیس جمهور آمریکا، می 2018 به طور یکجانبه با نقض تعهدات واشنگتن ذیل برجام کشورش را از این توافق بین المللی خارج و بازگشت تحریم‌های هسته‌ای را اعلام کرد.

تحریم‌های یکجانبه و ظالمانه واشنگتن که شامل اقلام اساسی و حتی دارویی و پزشکی می شود باعث ایجاد مشکلات فراوانی برای مردم ایران به ویژه بیماران شده است.

"محمد جواد ظریف" وزیر خارجه جمهوری اسلامی ایران اخیرا با بیان اینکه آمریکا وارد یک جنگ تمام عیار اقتصادی با مردم ایران شده است گفت: واشنگتن با جنگ اقتصادی از ورود غذا، دارو و قطعات هواپیماهای مسافری به ایران جلوگیری می کند.

تروریسم اقتصادی آمریکا علیه ایران با محکومیت گسترده داخلی و بین المللی مواجه شده است.

جمهوری اسلامی ایران به عنوان یکی از اعضای اصلی جبهه مقاومت،  نقشی اساسی در مقابله با توطئه ها و اقدامات محور آمریکایی - صهیونیستی در منطقه دارد.

کلیدواژه