جدی 15, 1398 00:25 Asia/Kabul
  •  لاریجانی: ترور شخصیت‌های رسمی، نامی جز تروریسم دولتی ندارد

رئیس مجلس شورای اسلامی ایران با اشاره به ترورِ سردار سپهبد «قاسم سلیمانی» و «ابومهدی المهندس» توسط رژیم آمریکا گفت: ترور شخصیت‌های رسمی، نامی جز تروریسم دولتی ندارد.

سردار سپهبد «قاسم سلیمانی» فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و «ابومهدی المهندس» نائب‌رئیس بسیج مردمی عراق (الحشد الشعبی) به همراه 8 نفر دیگر بامداد روز جمعه در حمله هوایی نیروهای متجاوز و تروریست آمریکایی نزدیک فرودگاه بغداد عراق، به شهادت رسیدند.
«علی لاریجانی» رئیس مجلس شورای اسلامی ایران عصر شنبه در دیدار «محمد بن عبدالرحمن آل ثانی» وزیر امورخارجه قطر در تهران، تشییع سردار شهید «قاسم سلیمانی» توسط مردم عراق را با شکوه و با عظمت توصیف کرد و افزود: ایران سرداران رشید و برجسته‌ای دارد که جای خالی سردار شهید سلیمانی را پُر خواهند کرد و راه و کار او را ادامه خواهند داد.
«محمد بن عبدالرحمن آل ثانی» نیز با تاکید بر اینکه قطر در هر شرایطی در کنار ایران است، ابراز امیدواری کرد: مشکلات منطقه هر چه سریعتر بر طرف شود.
وزیر امور خارجه قطر گفت: روابط سازنده بین قطر، ایران و سایر کشورهای همسایه، موجب بهبود وضعیت منطقه می‌شود.
«محمد بن عبدالرحمن آل ثانی» روز شنبه به منظور دیدار و گفت و گو با مقامات ایران وارد تهران شد و با رئیس جمهوری و وزیر امورخارجه ایران نیز دیدار و تبادل نظر کرد.

 

کلیدواژه