سردار وحیدی: پاسخ ایران به آمریکا، مدبرانه و طولانی است
(last modified 1398-10-15T05:28:35+00:00 )
جدی 15, 1398 09:58 Asia/Kabul
  •  سردار وحیدی: پاسخ ایران به آمریکا، مدبرانه و طولانی است

رئیس دانشگاه عالی دفاع ملی ایران با اشاره به ترور ناجوانمردانه سردار سپهبد «قاسم سلیمانی» فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: ایران در طراحی خود در پاسخ به آمریکایی ها، بسیار مدبرانه، پیچیده و دردناک عمل خواهد کرد.

سردار سرتیپ پاسدار«احمد وحیدی» رئیس دانشگاه عالی دفاع ملی ایران شنبه شب در گفت و گو با شبکه دوم تلویزیون ایران، با تاکید بر اینکه ترور سپهبد قاسم سلیمانی، تروریسم دولتی است، گفت: آمریکایی ها یک فرمانده نظامی ارشد را که مقابل تروریسم لجام گسیخته‌ای مانند داعش ایستاد و آن‌ها را نابود کرد، شهید کردند.

سردار وحیدی با بیان اینکه تعداد زیادی از مردم عراق و سوریه توسط داعش به شهادت رسیدند تصریح کرد: آمریکایی‌ها با هدف احیای داعش برخی از تروریست ها را از سوریه و جا‌های دیگر به عراق آوردند به همین علت، سردار سلیمانی به دعوت دولت عراق برای جلوگیری از این موضوع به این کشور سفر کرد.

رئیس دانشگاه عالی دفاع ملی ایران افزود: آمریکایی‌ها اشغالگرانی هستند که عراق را ملک خود می‌دانند و هر کسی و هر مکانی را می‌زنند.

سردار وحیدی گفت: آمریکایی‌ها در حال ادامه تعرض به مواضع حشدالشعبی و ترور در عراق هستند که نشان دهنده عمق ترسی است که به جان آمریکایی‌ها افتاده است.

رئیس دانشگاه عالی دفاع ملی ایران تاکید کرد: نه فقط آمریکایی‌ها بلکه اسرائیلی‌ها هم پاسخ ایران را دریافت خواهند کرد.

سردار سپهبد «قاسم سلیمانی» فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و «ابومهدی المهندس» نائب‌رئیس بسیج مردمی عراق (الحشد الشعبی) به همراه 8 نفر دیگر بامداد جمعه در حمله هوایی نیروهای متجاوز و تروریست آمریکایی نزدیک فرودگاه بغداد عراق، به شهادت رسیدند.

کلیدواژه