جدی 15, 1398 10:45 Asia/Kabul
  • لاریجانی: ترور سردار سلیمانی و یاران شهیدش خلاف قواعد بین المللی است

رئیس مجلس شورای اسلامی ایران، ترور سردار سپهبد شهید «قاسم سلیمانی» فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و یاران شهیدش را خلاف قواعد بین المللی دانست.

«علی لاریجانی» رئیس مجلس شورای اسلامی ایران در نطق پیش از دستور روز یکشنبه مجلس، ضمن محکومیت جنایت آمریکا در ترور سردار سپهبد قاسم سلیمانی وهمراهان ایشان گفت: اینکه نزدیک فرودگاه بین المللی در یک کشور، نیروهای آمریکایی با هلی کوپتر و هواپیما یک مسئول عالیرتبه ایرانی و یک مسئول عالیرتبه عراقی را به شهادت برسانند، با هیچیک از قواعد بین‌المللی سازگار نیست.

لاریجانی با بیان اینکه آمریکایی ها بدون هیچ مجوزی، شبانه و دزدانه این اقدام را انجام داده‌اند افزود: اقدام وحشیانه آمریکا، یک اقدام تروریستی و جنگی محسوب می‌شود.

رئیس مجلس شورای اسلامی ایران با تاکید بر اینکه سردار سلیمانی مرد بزرگی در تاریخ ایران و منطقه است تصریح کرد: سردار سلیمانی در کشورهای عراق و سوریه به درخواست دولت‌های این کشورها به کمک مردم آنان شتافت و با طراحی‌های دقیق، تروریست‌ها را نابود کرد.

لاریجانی همچنین خطاب به «دونالد ترامپ» رئیس جمهوری آمریکا گفت: آمریکا با این جنایت، وارد باتلاقی بی‌سرانجام شد و نتایج این اقدام تروریستی برای آنان دردآور خواهد بود.

سردار سپهبد «قاسم سلیمانی» فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و «ابومهدی المهندس» نائب‌رئیس بسیج مردمی عراق (الحشد الشعبی) به همراه 8 نفر دیگر بامداد روز جمعه در حمله هوایی نیروهای متجاوز و تروریست آمریکایی نزدیک فرودگاه بغداد عراق، به شهادت رسیدند.

کلیدواژه