جدی 15, 1398 12:24 Asia/Kabul
  •  وزیر دفاع ایران: همه جهان مقابل اقدام تروریستی آمریکا مسوول است

وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح ایران گفت: همه جهان مقابل اقدام تروریستی آمریکا در به شهادت رساندن سردار «قاسم سلیمانی» مسوول است و همه باید در برابر این جنایت به وظیفه خود عمل کنند.

سردار سپهبد «قاسم سلیمانی» فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و «ابومهدی المهندس» نائب‌رئیس بسیج مردمی عراق (الحشد الشعبی) به همراه 8 نفر دیگر بامداد روز جمعه در حمله هوایی نیروهای متجاوز و تروریست آمریکایی نزدیک فرودگاه بغداد عراق، به شهادت رسیدند.

امیر سرتیپ «امیر حاتمی» وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح ایران روز یکشنبه در مراسم بزرگداشت بیست و پنجمین سالگرد شهادت سرلشکر «منصور ستاری» فرمانده پیشین نیروی هوایی ارتش ایران در تهران افزود: دستور ترور یک فرمانده عالی در سفر رسمی به یک کشور همسایه به همراه میزبان، خلاف قوانین بین‌الملل است و در تاریخ چنین جنایتی را نمی‌توان مشاهده کرد.

سرتیپ حاتمی افزود: این حداکثر استیصال آمریکاست که دستور ترور را  صادر می‌کند و مسوولیت آن را بر عهده می‌گیرد و یک عمل جنایتکارانه جنگی را به نام خود ثبت می‌کند.

وزیر دفاع ایران تاکید کرد: اگر به این کار متکبرانه و جنایتکارانه، پاسخ محکمی داده نشود، این دشمن متکبر، چنین جنایاتی را تکرار خواهد کرد.

سرتیپ حاتمی همچنین با اشاره به مبارزات سپهبد شهید سلیمانی در محور مقاومت و نابودی داعش گفت: داعش قرار نبود از بین برود زیرا آمریکایی ها آنها را آورده بودند که بمانند اما نیروهای مقاومت به خوبی توطئه های استکبار جهانی را با شکست روبرو کردند.

کلیدواژه