جدی 15, 1398 19:01 Asia/Kabul
  • روحانی: اقدامات ایران همواره پاسخی به تجاوز آمریکا بوده است

رییس جمهوری اسلامی ایران، شهادت سردار «قاسم سلیمانی» را جنایتی بی‌سابقه از سوی دولتمردان آمریکایی خواند و گفت: ایران هیچ گاه آغازگر هیچ تجاوز و تنشی حتی نسبت به آمریکا نبوده و همواره اقدامات ایران پاسخی به تجاوز آمریکا بوده است.

«حسن روحانی» رئیس جمهوری اسلامی ایران روز یکشنبه در تماس تلفنیِ «اشرف غنی» رییس جمهوری افغانستان، شهادت سردار سپهبد «قاسم سلیمانی» فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را حادثه‌ای جانکاه و غمی بزرگ برای ملت ایران و جنایتی بی‌سابقه برشمرد و افزود: ایران از دولت‌های همسایه  انتظار دارد این اقدام جنایتکارانه را یک‌ صدا محکوم کنند.

روحانی با بیان اینکه صلح و ثبات افغانستان برای ایران اهمیت زیادی دارد، تصریح کرد: ایران، صلح و ثبات افغانستان را به نفع مردم دو کشور می داند.

«اشرف غنی» رییس جمهوری افغانستان نیز در این تماس تلفنی با تسلیت شهادت سردار سپهبد قاسم سلیمانی و ابراز همدردی دولت و ملت افغانستان با مردم ایران گفت: افغانستان درغم و اندوه ملت برادر و مسلمان ایران شریک است.

رییس جمهوری افغانستان همچنین با تاکید بر حفظ منافع مشترک ایران و افغانستان در منطقه اظهار کرد: امنیت ایران امنیت افغانستان است و تلاش دولت و ملت افغانستان ایجاد صلح و ثبات در منطقه خواهد بود.

کلیدواژه