جدی 16, 1398 14:18 Asia/Kabul
  • شهادت سپهبد سلیمانی؛ اعلان جنگ علیه جبهه مقاومت و امت اسلام

مجلس خبرگان رهبری با اشاره به اینکه ترور ناجوانمردانه فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، صرفاً به شهادت رساندن یک نیروی نظامی نیست، تاکید کرد: شهادت سپهبد سلیمانی، اعلان جنگ و فتنه‌انگیزی علیه جبهه مقاومت و امت اسلام است.

مجلس خبرگان رهبری روز دوشنبه در بیانیه‌ای تصریح کرد: سردار سپهبد «قاسم سلیمانی» فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، عامل اصلی امنیت در سرزمین‌های اسلامی و فرمانده مقابله با تروریست‌های داعشی و محبوب دل‌های امت اسلام و جبهه مقاومت در سراسر کشورهای اسلامی بوده است.

مجلس خبرگان رهبری با تاکید بر اینکه ترور ناجوانمردانه سپهبد سلیمانی در عراق، تجاوزی آشکار بر امت اسلام به شمار می‌رود، تصریح کرد: بر اساس تعالیم اسلامی، حضور کفار و برقرار کردن پایگاه‌های نظامی توسط آنان در سرزمین های اسلامی ممنوع است و باید با آن مبارزه کرد.

براساس این بیانیه، سکوت در برابر جنایت آمریکا، مایه ذلت امت اسلام خواهد بود و باید اقدام تلافی‌جویانه سرلوحه اقدامات امت اسلام قرار گیرد.

در بیانیه مجلس خبرگان رهبری با تاکید بر اینکه انتقام سختی در پیش است، تصریح شده است: ایران اسلامی هیچ‌گاه شروع کننده جنگی نخواهد بود، اما در برابر متجاوزانی که منافع امت اسلام را تهدید کنند بدون ملاحظه مقابله و ضربه سختی به آن‌ها وارد خواهد کرد.

مجلس خبرگان رهبری همچنین به دولتمردان و نظامیان آمریکایی مستقر در سرزمین‌های اسلامی به خصوص عراق هشدار داد: به زودی گرفتار انتقام امت اسلام خواهند شد.

سردار سپهبد «قاسم سلیمانی» فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بامداد روز جمعه ( سوم ژانویه ) در حمله هوایی نیروهای متجاوز و تروریست آمریکایی نزدیک فرودگاه بغداد عراق، به شهادت رسید.

دبیر: ایراندوست

کلیدواژه