جدی 16, 1398 18:41 Asia/Kabul
  •  سرلشکر باقری: ایران انتقام سختی از آمریکا خواهد گرفت

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح ایران با اشاره به جنایت آمریکا در به شهادت رساندن سردار سپهبد «قاسم سلیمانی» فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی تاکید کرد: ایران در کنار تلاش‌های سیاسی و حقوقی برای اخراج آمریکا از منطقه، انتقام سختی از این کشور خواهد گرفت.

سردار سرلشکر «محمد باقری» رئیس ستاد کل نیروهای مسلح ایران روز دوشنبه در گفت وگوی تلفنی «سرگئی شایگو» Sergey Shoygu  وزیر دفاع روسیه، با بیان اینکه مردم ایران با حضور میلیونی خود در تشییع پیکر شهید سلیمانی، اقدامات قاطع علیه آمریکا در قبال این جنایت را خواستار شده‌اند افزود: ایران زمان، مکان و چگونگی پاسخ به جنایت آمریکا را تعیین خواهد کرد.

سرلشکر باقری، شهادت سردار سپهبد «قاسم سلیمانی» را مبدا تحولات بزرگ در منطقه غرب آسیا دانست و تاکید کرد: ایران، روسیه و همه کشورهای آزاد و مستقل جهان باید در برابر آمریکا بایستند و اجازه تکرار اینگونه اقدامات را ندهند.

«سرگئی شایگو» وزیر دفاع روسیه نیز در این گفت وگوی تلفنی، با تسلیت شهادت سردار سپهبد «قاسم سلیمانی» به ملت، دولت و نیروهای مسلح ایران اظهار کرد: سپهبد سلیمانی قهرمان ملی است و نقش بسیار مهمی در شکست تروریسم در سوریه و عراق داشت.

شایگو با بیان اینکه ترور شهید سلیمانی، اقدامی بی سابقه در بین کشورها بود تصریح کرد: این اولین بار است که یک مقام ارشد توسط یک کشور دیگر بدون هیچ دلیلی در خاک کشور ثالثی ترور می‌شود.

وزیر دفاع روسیه با تاکید بر اینکه آمریکا بدون هیچ دلیلی به خود حق مداخله در امور دیگر کشورها را داده است خاطرنشان کرد: اقدام تروریستی علیه سردار سلیمانی، عملیاتی بسیار خطرناک بود که مخالفت مردم جهان و حتی مردم اروپا و آمریکا را به همراه داشت.

 

کلیدواژه