واکنش روحانی به تهدید ترامپ، "هیچوقت ملت بزرگ ایران را تهدید نکنید"
(last modified 1398-10-17T05:00:07+00:00 )
جدی 17, 1398 09:30 Asia/Kabul
  •  واکنش روحانی به تهدید ترامپ،

رئیس جمهوری اسلامی ایران در واکنش به تهدید رئیس جمهوری آمریکا درباره هدف قرار دادن برخی مراکز در ایران، در تویتی اعلام کرد: "هیچ وقت ملت بزرگ ایران را تهدید نکنید"

به گزارش ایرنا، حسن روحانی دوشنبه شب در این توئیت خطاب به "دونالد ترامپ" افزود: آنهایی که ایران را به هدف قرار دادن ۵۲ مرکز ازجمله مراکز فرهنگی تهدید می کنند باید به عدد ۲۹۰ و پرواز IR۶۵۵ هم فکر کنند.

توئیت رئیس جمهوری اسلامی ایران به شهادت 290 تن از اتباع ایران در پرواز شماره IR۶۵۵ در 12 سرطان 1367 اشاره دارد که طی آن ارتش آمریکا در اقدامی جنایتکارانه، هواپیمای مسافربری ایران را برفراز خلیج فارس هدف قرار داد.

در 12 سرطان 1367، هواپیمایی مسافربری جمهوری اسلامی ایران بر فراز آب‌های خلیج فارس هدف اصابت دو موشک از طرف ناو آمریکایی «وینسنس» قرار گرفت و 290 سرنشین و خدمه این هواپیما  از جمله 66 کودک و 53 زن به شهادت رسیدند.

پس از سقوط این هواپیما، مقامات آمریکایی برای توجیه این جنایت، دلایل ضد و نقیضی عنوان کردند و کوشیدند این اقدام خصمانه را یک اشتباه وانمود کنند اما با توجه به مجهز بودن ناو جنگی وینسنس به پیشرفته‌‏‎ترین سیستم‏‎های راداری و رایانه‏‎ای و هم‏چنین مشخص بودن نوع هواپیمای در حال پرواز، مسلم شد که احتمال اشتباه وجود نداشته و این اقدام، کاملاً خصمانه بوده است.

«دونالد ترامپ» رئیس جمهوری آمریکا در واکنش به تاکید ایران به انتقام از اقدام تروریستی آمریکا در ترور سردار سپهبد «قاسم سلیمانی» فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی روز یکشنبه در توئیتر خود مدعی شد: "در صورتی که ایران به هر آمریکایی یا منافع آمریکا حمله کند، آمریکا به 52 نقطه در ایران از جمله مراکز فرهنگی را به نمایندگی از 52 آمریکایی که سال‌ها پیش در ماجرای تسخیر سفارت (لانه جاسوسی این کشور) بازداشت شدند، حمله خواهد کرد.

پیش از این محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه ایران نیز در پاسخ به تهدید ترامپ در توییتی نوشته بود: رئیس جمهوری آمریکا که با ترورهای بُزدلانه مرتکب نقض قوانین بین‌المللی شده است، باید بداند پایان حضور شرورانه آنها در غرب آسیا آغاز شده و دیگر با تهدید و ارعاب نمی توانند کاری از پیش ببرند.

کلیدواژه