جدی 17, 1398 17:00 Asia/Kabul

پیکر پاک شهید «ابومهدی المهندس»‌ نائب‌رئیس بسیج مردمی عراق (الحشد الشعبی) با حضور صدها هزار نفر از مردم "بصره"،جنوب عراق، تشییع شد.

به گزارش ایرنا، پیکر شهید «ابومهدی المهندس»‌ امروز (سه‌شنبه) پس از تشییع و انتقال از شهرآبادان، جنوب ایران، به بصره، زادگاه این شهید انتقال یافت و در میان حزن و اندوه مردم عراق تشییع شد.
رسانه های عراقی با اعلام اینکه، جمعیت مراسم تشییع شهید «ابومهدی المهندس»  از شلمچه تا مرکز بصره از 500 هزار نفر نیز فراتر رفت، این مراسم  را بسیار گسترده ، باشکوه و بی نظیر توصیف کردند.
پیکر نائب‌ رئیس بسیج مردمی عراق (الحشد الشعبی) قراراست پس از تشییع در بصره به  نجف اشرف منتقل و در قبرستان "وادی السلام" به خاک سپرده شود. 
پیکر «ابومهدی المهندس» یکشنبه گذشته برای انجام آزمایش "دی.ان.ای" به همراه پیکر سردار سپهبد شهید «قاسم سلیمانی» فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و سایر همرزمان شهیدش به  اهواز منتقل و در شهرهای  تهران، مشهد، قم و آبادان تشییع  شد.
در همین حال، صدها هزار نفر از مردم ایران و مقامات کشوری و لشکری امروز برای وداع با پیکر سردار سپهبد شهید «قاسم سلیمانی » در کرمان، جنوب شرق ایران، حاضر شدند تا پیکر این سردار والامقام را بنا بر وصیت ایشان، در گلزار شهدای شهر کرمان، به خاک بسپارند.
سردار سپهبد «قاسم سلیمانی» فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی که بامداد روز جمعه (سوم ژانویه) به دعوت رسمی مقامات عراق به این کشور سفر کرده بود، به همراه «ابومهدی المهندس» نائب‌رئیس بسیج مردمی عراق (الحشد الشعبی) و 8 نفر دیگر در حمله هوایی نیروهای متجاوز و تروریست آمریکایی نزدیک فرودگاه بغداد عراق، به شهادت رسید.

Image Caption
Image Caption
Image Caption
Image Caption

 

کلیدواژه