جدی 18, 1398 06:46 Asia/Kabul
  • هدف قرار گرفتن پایگاه نظامیان آمریکایی در اربیل عراق+ ویدئو
    هدف قرار گرفتن پایگاه نظامیان آمریکایی در اربیل عراق+ ویدئو

منابع خبری همزمان با حملات موشکی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به پایگاه نظامیان آمریکایی عین‌الاسد در استان الانبار عراق، از حمله موشکی به یک پایگاه نظامی آمریکا در نزدیکی فرودگاه «اربیل» در منطقه کردستان عراق خبر داده‌اند.

به گزارش رادیو دری؛ شبکه «المیادین» لبنان بامداد چهارشنبه اعلام کرد، یک پایگاه نظامی آمریکا در نزدیکی فرودگاه «اربیل» هم هدف قرار گرفته است.

رسانه‌های عراقی هم از وقوع چند انفجار در پایگاه نظامی نیروهای آمریکایی نزدیک فرودگاه اربیل در بامداد چهارشنبه خبر داده اند.

برخی منابع هم گزارش داده‌اند که پروازهای فرودگاه اربیل به حالت تعلیق درآمده است. 

از جزئیات و تلفات احتمالی این حمله گزارشی دریافت نشده است.

سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با صدور بیانیه‌ای تنها حمله به پایگاه نظامیان آمریکایی را در عین‌الاسد در استان الانبار تایید کرده است.

ساعتی پیش سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در پاسخ به عملیات جنایتکارانه و تروریستی نیروهای متجاوز آمریکایی در ترور سردار سپهبد قاسم سلیمانی، پایگاه نظامیان آمریکایی عین‌الاسد دراستان الانبار در غرب عراق را با دهها موشک هدف قرار داد.

سردار سپهبد «قاسم سلیمانی» فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی که بامداد روز جمعه (سوم ژانویه) به دعوت رسمی مقامات عراق به این کشور سفر کرده بود، به همراه «ابومهدی المهندس» نائب‌رئیس بسیج مردمی عراق (الحشد الشعبی) و 8 نفر دیگر در حمله هوایی نیروهای متجاوز و تروریست آمریکایی به فرودگاه بغداد( پایتخت عراق) به شهادت رسیدند.

 

کلیدواژه