جدی 18, 1398 12:00 Asia/Kabul
  • 104 هدف آمریکا، در تیررس ایران

یک منبع آگاه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: دستکم 104 هدف از مواضع آمریکایی ها و متحدانش، در منطقه شناسایی شده اند که اگر آمریکایی ها مجددا مرتکب هرگونه خطایی شوند، این مواضع هدف حمله قرار خواهند گرفت.

به گزارش رادیودری به نقل از خبرگزاری ایران پرس؛ همچنین یک منبع مطلع نظامی بامداد چهارشنبه در مصاحبه با خبرنگار ایران پرس با بیان اینکه شناورهای نظامی آمریکایی در حال دور شدن از منطقه هستند، گفت: رصد تحرکات آمریکا نشان میدهد نیروهای آمریکا پس از حملات موشکی ایران آرایش پدافندی گرفته اند.

این منبع مطلع نظامی با بیان اینکه در حال رصد دقیق تحرکات آمریکا پس از حمله موشکی به پایگاه‌ آمریکا هستیم، افزود: نیروهای آمریکایی با انتقال فوری تلفات (مجروح و کشته) از عین‌الاسد به وسیله هلیکوپترها، درصدد هستند که میزان تلفات را بسیار کم جلوه دهند.

بامداد امروز (چهارشنبه) سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در پاسخ به عملیات جنایتکارانه و تروریستی نیروهای متجاوز آمریکایی در ترور سردار سپهبد قاسم سلیمانی، پایگاه نظامیان آمریکایی عین‌الاسد دراستان الانبار در غرب عراق را با دهها موشک هدف قرار داد.

سردار سپهبد «قاسم سلیمانی» فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی که بامداد روز جمعه (سوم ژانویه) به دعوت رسمی مقامات عراق به این کشور سفر کرده بود، به همراه «ابومهدی المهندس» نائب‌رئیس بسیج مردمی عراق (الحشد الشعبی) و 8 نفر دیگر در حمله هوایی نیروهای متجاوز و تروریست آمریکایی به فرودگاه بغداد( پایتخت عراق) به شهادت رسیدند.

عین الاسد در ۱۰۸ کیلومتری غرب «الرمادی» واقع شده است و در سال ۲۰۰۳، تفنگداران آمریکایی این پایگاه را اشغال کردند و تا سال ۲۰۱۱ در آن باقی ماندند. عین الاسد دومین پایگاه هوایی بزرگ عراق است. در پایان سال ٢٠١٤، به بهانه مبارزه با داعش، بار دیگر این پایگاه تحت اختیار نظامیان آمریکایی حاضر در  ائتلاف بین‌المللی ضد داعش قرار گرفت.

کلیدواژه