ظریف: ایران در صورت خطای آمریکا، پاسخ قاطع خواهد داد
(last modified 1398-10-18T10:03:53+00:00 )
جدی 18, 1398 14:33 Asia/Kabul
  • ظریف: ایران در صورت خطای آمریکا، پاسخ قاطع خواهد داد
    ظریف: ایران در صورت خطای آمریکا، پاسخ قاطع خواهد داد

وزیر امور خارجه ایران با اشاره به انتقام سخت سپاه پاسداران انقلاب اسلامی از تروریست‌های آمریکایی گفت: جمهوری اسلامی ایران به هرگونه خطای آمریکا پاسخ قاطع خواهد داد.

سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بامداد امروزچهارشنبه با شلیک ده‌ها فروند موشک به سمت پایگاه عین‌الاسد آمریکا در استان الانبار عراق، به اقدام جنایتکارانه و تروریستی نیروهای متجاوز آمریکایی در ترور سردار سپهبد «قاسم سلیمانی»، پاسخ قاطع داد.

«محمدجواد ظریف» وزیر امور خارجه ایران پس از پایان جلسه هیات دولت در جمع خبرنگاران گفت: آمریکا روزهای آخرش را در منطقه غرب آسیا می‌گذراند و این کشور دیگر آینده ای در این منطقه نخواهد داشت.

ظریف با اشاره به پاسخ نظامی جمهوری اسلامی ایران به اقدام تروریستی دولت آمریکا تاکید کرد: پایان کار، خروج آمریکا از منطقه است که نیازمند اقدام نظامی نیست.

وزیر امور خارجه ایران با اشاره به جنایت آمریکا در ترور سپهبد «قاسم سلیمانی» فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، افزود: خروج آمریکا از منطقه در واقع نتیجه حماقتی است که دولت این کشور در این حرکت مغرورانه و ابلهانه از خود نشان داد.

ظریف با بیان این که اقدام جمهوری اسلامی ایران یک هدف مشروع از جنبه حقوق بین الملل است، اظهار کرد: کشورهای منطقه به شدت نگران ماجراجویی‌های بسیار خطرناک آمریکا هستند.

سپهبد شهید سلیمانی که بامداد روز جمعه (سوم ژانویه) به دعوت رسمی مقامات عراق به این کشور سفر کرده بود، در حمله هوایی نیروهای متجاوز و تروریست آمریکایی به فرودگاه بغداد عراق، به شهادت رسید.

کلیدواژه