روحانی: پاسخ نهایی ایران، قطع پای آمریکایی‌ها از منطقه است
(last modified 1398-10-18T10:44:58+00:00 )
جدی 18, 1398 15:14 Asia/Kabul
  • روحانی: پاسخ نهایی ایران، قطع پای آمریکایی‌ها از منطقه است
    روحانی: پاسخ نهایی ایران، قطع پای آمریکایی‌ها از منطقه است

رئیس جمهوری اسلامی ایران با اشاره به انتقامِ سخت سپاه پاسداران انقلاب اسلامی از تروریست‌های آمریکایی تاکید کرد: پاسخ نهایی ایران به جنایت آمریکایی‌ها، قطع پای آن‌ها از منطقه است.

«حسن روحانی» رئیس جمهوری اسلامی ایران روز چهارشنبه در جلسه هیأت دولت، اقدام تروریستی آمریکایی‌ها در ترور سپهبد «قاسم سلیمانی» و همرزمانش شهیدش در عراق را برخلاف همه موازین و مقررات بین المللی و یک جنایت جنگی و تروریسم بین المللی دانست و گفت: آمریکایی‌ها از دستیابی به اهداف خود در این اقدام جنایتکارانه، ناکام مانده‌اند.

روحانی با بیان اینکه آمریکایی‌ها با اقدام جنایتکارانه خود اشتباه بزرگ تاریخی را مرتکب شدند، افزود: سردار سلیمانی تنها یک فرمانده نظامی نبود بلکه او یک سیاستمدار، استراتژیست و یک فرد توانمند در مذاکرات سیاسی با احزاب، گروه‌ها و حتی مقامات بلندپایه منطقه و خارج از منطقه بود.

رئیس جمهوری اسلامی ایران با بیان اینکه سردار سلیمانی بسیار حساب شده عمل می کرد و هیچ گاه در مسیر افراط و تفریط قرار نمی‌گرفت، اظهار کرد: هدف سپهبد شهید سلیمانی امنیت ایران، ثبات منطقه، آزادی قدس، تامین امنیت منطقه توسط کشورهای منطقه و آرمان او، آزادی ملت‌های منطقه بود.

روحانی با بیان اینکه آمریکا باید پاسخ اصلی خود را از ملت های منطقه دریافت کند، تاکید کرد: اگر آمریکا از این به بعد بخواهد مرتکب جنایت دیگری شود، پاسخ محکم‌تری را دریافت خواهد کرد.

سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بامداد امروز (چهارشنبه) با شلیک ده‌ها فروند موشک به سمت پایگاه عین‌الاسد آمریکا در استان الانبار عراق، به اقدام جنایتکارانه و تروریستی نیروهای متجاوز آمریکایی در ترور سردار سپهبد «قاسم سلیمانی»، پاسخ قاطع داد.

 

کلیدواژه