جدی 18, 1398 18:19 Asia/Kabul
  • ظریف: عملیات موشکی ایران با اطلاع دولت عراق انجام شد
    ظریف: عملیات موشکی ایران با اطلاع دولت عراق انجام شد

وزیر امورخارجه ایران با تاکید بر اینکه عملیات موشکی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با اطلاع دولت عراق انجام شد گفت: ایران برای تمامیت ارضی و استقلال عراق ارزش بسیاری قائل است.

«محمدجواد ظریف» وزیر امورخارجه ایران روز چهارشنبه پس از امضاء دفتر یادبود شهدای ترور اخیر در سفارت عراق در تهران، در جمع خبرنگاران افزود: عملیات موشکی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در ارتباط با پایگاهی صورت گرفت که آمریکا اقدام جنایتکارانه خود در به شهادت رساندن سپهبد «قاسم سلیمانی» فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و «ابومهدی المهندس» نائب‌ رئیس بسیج مردمی عراق (الحشد الشعبی) و همرزمانشان را از آنجا انجام داده بود.

ظریف همچنین با عرض تسلیت به مردم عراق تصریح کرد: شهادت سپهبد سلیمانی و ابومهدی المهندس، برادری و همبستگی مردم عراق و ایران را برای همیشه تضمین کرد.

وزیر امورخارجه ایران تاکید کرد: حضور گسترده مردم عراق و ایران در تشییع پیکر این شهدای بزرگوار، یکبار دیگر به جهانیان نشان داد که خون این شهدا برای ملت های منطقه برکات و برای استعماگران خطراتی دارد.

ظریف با تاکید بر اینکه این اقدام احمقانه رژیم آمریکا به پایان حضور این کشور در منطقه غرب آسیا منجر می شود خاطرنشان کرد: حضور آمریکا در این منطقه جز خسارت و شرارت چیزی به همراه نداشته است.

سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بامداد امروز (چهارشنبه) در پاسخ به اقدام تروریستی آمریکا، با ده‌ها فروند موشک، پایگاه‌های تروریستی آمریکا در استان‌های الانبار و اربیل عراق را هدف قرار داد.

یک مقام آگاه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی از هلاکت دست‌ِکم 80 نظامی تروریست آمریکایی و زخمی شدن حدود 200 نفر از آن‌ها خبر داد.

کلیدواژه