تاکید ایران بر دفاع از مردم و سرزمین خود
(last modified 1398-10-19T05:41:35+00:00 )
جدی 19, 1398 10:11 Asia/Kabul
  • تاکید ایران بر دفاع از مردم و سرزمین خود

سفیر و نماینده دائم جمهوری اسلامی ایران نزد سازمان ملل متحد در دیدار با دبیرکل این سازمان بر عزم ایران در دفاع از مردم و سرزمین خود تاکید کرد.

«مجید تخت روانچی» سفیر و نماینده دائم جمهوری اسلامی ایران نزد سازمان ملل متحد، عصر چهارشنبه در دیدار با «آنتونیو گوترش» دبیرکل سازمان ملل متحد با اشاره به نقش شاخص سردار سپهبد شهید «قاسم سلیمانی» فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در مبارزه با تروریسم و شکست داعش، وی را یک قهرمان بی‌نظیر در ایران و منطقه دانست.

تخت روانچی همچنین مراسمِ تشییع چند میلیونی سپهبد شهید سلیمانی در تهران و سایر شهرهای ایران و عراق را بیانگر اشتباه محاسباتی آمریکا در ترور شهید سلیمانی دانست.

سفیر ایران نزد سازمان ملل متحد با اشاره به انتقامِ سخت سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در پاسخ به اقدام تروریستی آمریکا، افزود: جمهوری اسلامی ایران به دنبال ایجاد ثبات در منطقه است و قصد جنگ ندارد.

تخت روانچی همچنین با یادآوری نقش و وظایفی که دبیرکل سازمان ملل مطابق قطعنامه 598 برای ارتقای همکاری بین کشورهای منطقه خلیج فارس برعهده دارد، از «آنتونیو گوترش» خواست در این راستا تلاش بیشتری کند.

سفیر ایران نزد سازمان ملل همچنین با اشاره به صادر نشدن روادیدِ «محمدجواد ظریف» وزیر امور خارجه ایران برای شرکت در نشست شورای امنیت سازمان ملل گفت: از دبیرکل و سازمان ملل انتظار می‌رود در برخورد با این تخلف و نقض آشکار مقررات و توافقنامه‌های بین المللی، فعال‌تر و صریح‌تر اقدام کنند.

گوترش نیز با قدردانی از تلاش ایران برای ایجاد ثبات در منطقه غرب آسیا، طرح ایران با عنوان «پویش صلح هرمز» را در راستای کاهش تنش‌ها در منطقه ارزیابی کرد.

کلیدواژه