جدی 20, 1398 10:04 Asia/Kabul
  •  رد ادعاها درباره چگونگی سقوط هواپیمای اوکراینی در تهران

رئیس سازمان هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران، ادعای برخی رسانه‌های خارجی و مقامات آمریکایی را درباره برخورد موشک با هواپیمای مسافربری اوکراینی در آسمان استان تهران رد کرد. 

"علی عابدزاده‌"، رئیس سازمان هواپیمایی ایران عصر پنجشنبه با بیان اینکه برخورد موشک به هواپیمای اوکراینی از لحاظ علمی غیرممکن است و هیچ منطقی ندارد، گفت: همزمان با این هواپیما، چند پرواز داخلی و خارجی در فضای ایران درحال پرواز بودند. 

"علی عابدزاده‌" اظهار کرد: با توجه به این موضوع، ادعای برخورد موشک به هواپیمای مسافربری بوئینگ 737 اوکراینی در آسمان ایران به هیچ‌وجه نمی‌تواند صحت داشته باشد.

رئیس سازمان هواپیمایی ایران تاکید کرد: بین همه بخش‌های نظامی و غیرنظامی در ایران هماهنگی کامل وجود دارد و  فضای ایران برای عبور هواپیماها امن است.

صبح چهارشنبه گذشته یک فروند هواپیمای مسافربری متعلق به خطوط هوایی اوکراین نزدیک فرودگاه امام خمینی (ره) تهران سقوط کرد که بر اثر آن، 167 مسافر و 9 خدمه این پرواز جان باختند.

بیشتر مسافران هواپیمای مسافربری اوکراینی اتباع جمهوری اسلامی ایران بودند و مسافرانی با سایر ملیت‌ها نیز در این پرواز حضور داشتند.

سفارت اوکراین در تهران، نقص فنی را علت سقوط هواپیمای این کشور در آسمان استان تهران اعلام کرده است. 

این درحالی است که رویترز گزارش داد، دولت آمریکا روز پنجشنبه مدعی شد، مقامات آمریکایی مطمئن هستند که با استناد به اطلاعات ماهواره‌ای، هواپیمای اوکراینی در آسمان استان تهران با موشک ایران ساقط شده است.

کلیدواژه