جدی 20, 1398 11:05 Asia/Kabul
  • اذعان مقام پیشین پنتاگون به قدرت موشکی ایران
    اذعان مقام پیشین پنتاگون به قدرت موشکی ایران

معاون اسبق وزیر دفاع آمریکا گفت: ایران تنها بخش کوچکی از توانایی موشکی خود را در حمله به پایگاه نظامیان ما در عراق به کار گرفت.

«مارک کیمیت» در مصاحبه‌ با شبکه تلویزیونی الجزیره گفت: «می‌دانیم ایران توانایی موشکی بسیار بیشتری از آنچه بامداد چهارشنبه به کار گرفت در اختیار دارد.»

معاون اسبق وزیر دفاع آمریکا با اشاره به واکنش منفعلانه دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا به حمله انتقامی ایران افزود: به اعتقاد من ترامپ می‌داند که ایران می‌توانست باعث خسارت‌ها و تلفات بیشتری شود و زمینه بی‌ثباتی را فراهم کند از همین رو  تصمیم گرفت به ارسال پیامی هشداردهنده بسنده کرد. 

سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بامداد روز چهارشنبه (13 جدی) در پاسخ به جنایت نیروهای متجاوز آمریکا در ترور سردار سپهبد قاسم سلیمانی در فرودگاه بغداد، پایگاه نظامیان آمریکایی عین‌الاسد را در استان الانبار در غرب عراق با ده ها موشک هدف قرار داد.

سردار سرتیپ «امیرعلی حاجی‌زاده» فرمانده نیروی هوافضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی روز پنجشنبه در تشریح این عملیات  گفت: بعد از عملیات موشکی دقیق و موفقیت‌آمیز علیه پایگاه متجاوزان آمریکایی‌، آن‌ها مجروحان خود را با حداقل 9 پرواز به اردن و سرزمین‌های تحت اشغال رژیم صهیونیستی منتقل کردند و تعدادی بالگرد شنوک Chinook نیز برخی دیگر از مجروحان را به بیمارستان آمریکا در بغداد انتقال دادند.

 

کلیدواژه