میزان 15, 1395 15:09 Asia/Kabul
  • هدف آمریکا از جنگ‌های نیابتی، تضمین امنیت رژیم اسرائیل

دستیار ویژه فرمانده معظم کل قوای ایران، هدف آمریکا از جنگ‌های نیابتی در منطقه را تضعیف محور مقاومت و تضمین امنیت رژیم صهیونیستی دانست.

سردار سرلشگر رحیم صفوی دستیار ویژه فرمانده معظم کل قوا روز پنجشنبه در نخستین سالگرد سردار شهید حسین همدانی در همدان، با بیان این که آمریکا و متحدانش می‌خواهند با جنگ نیابتی حاشیه امنی برای رژیم صهیونیستی ایجاد کنند گفت: با همه این تفاسیر قدرت آمریکا در مقیاس جهانی و منطقه‌ای در حال افول است.

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما؛ سردار سرلشگر صفوی خاطرنشان کرد: محور مقاومت با همکاری ایران، روسیه، سوریه و حزب الله لبنان در حال رسیدن به پیروزی‌های بزرگی در سوریه است.

دستیار ویژه فرمانده معظم کل قوای ایران افزود: در طول 5 سال گذشته و بر اثر جنگ‌های نیابتی آمریکا، 300 هزار نفر از مردم سوریه کشته و 9 میلیون نفر از مردم کشورهای عراق، سوریه و یمن آواره شده‌اند.

سرلشگر صفوی خاطر نشان کرد: سعودی‌ها هم صد میلیارد دلار سلاح از آمریکا و کشورهای اروپایی خریداری کردند که بخش زیادی از این تسلیحات را برای بمباران و کشتار مردم مظلوم یمن به کار گرفته‌اند.

سردار سرلشگر شهید حاج حسین همدانی هفتم اکتبر 2015 (شانزدهم میزان سال 1394 ) در جریان عملیات مستشاری در حلب سوریه به شهادت رسید.

 

کلیدواژه