جدی 20, 1398 13:08 Asia/Kabul
  • مسکو: ترور سردار سلیمانی، استفاده غیرقانونی آمریکا از زور است
    مسکو: ترور سردار سلیمانی، استفاده غیرقانونی آمریکا از زور است

سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه تاکید کرد که اقدام آمریکا در ترور سردار «قاسم سلیمانی» نمایانگر استفاده غیرقانونی از زور به شمار می رود.

به گزارش پایگاه خبری روسیا الیوم، «ماریا زاخارووا» روز پنجشنبه بیانیه‌ای در مخالفت مسکو با بیانیه پیشنهادی واشنگتن به شورای امنیت سازمان ملل متحد در محکومیت تجمع شهروندان معترض عراقی در اطراف سفارت آمریکا در بغداد صادر کرد.

در این بیانیه آمده است: واشنگتن به دلیل رویکرد ضد ایرانی خود، بدون ارائه هرگونه مدرکی، تهران را در این باره متهم کرد و سپس با حمله غیرقانونی به فرودگاه غیرنظامی بغداد، یک فرمانده ایرانی را ترور کرد.

نیروهای متجاوز ارتش آمریکا بامداد جمعه سوم ژانویه طی حمله ای پهپادی در فرودگاه بغداد، سردار سپهبد قاسم سلیمانی فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و ابو مهدی المهندس  معاون سازمان بسیج مردمی "حشد الشعبی" عراق را به همراه هشت تن دیگر از قهرمانان مبارزه با تروریسم به شهادت رساندند.

سردار سلیمانی به دعوت رسمی دولت عراق به این کشور سفر کرده بود.

واشنگتن مدعی شد که به منظور جلوگیری از عملی شدن نقشه تهران در زمینه منفجر کردن سفارت آمریکا در بغداد، سردار سلیمانی را ترور کرده است.

مایک پمپئو وزیر امور خارجه آمریکا روز پنجشنبه اذعان کرد که این کشور درباره زمان و چگونگی حمله ای که ادعا می‌ کند  سردار سلیمانی برای اجرای آن برنامه ریزی کرده بود، اطلاعاتی در اختیار ندارد.

 

کلیدواژه