تحلیلگر آمریکایی: ترامپ از بیم پاسخ ویرانگر ایران، تهدیدش را پس گرفت
(last modified 1398-10-20T08:52:57+00:00 )
جدی 20, 1398 13:22 Asia/Kabul
  • تحلیلگر آمریکایی: ترامپ از بیم پاسخ ویرانگر ایران، تهدیدش را پس گرفت
    تحلیلگر آمریکایی: ترامپ از بیم پاسخ ویرانگر ایران، تهدیدش را پس گرفت

مقام سابق آمریکایی اذعان داشت رئیس‌ جمهوری این کشور از بیم پاسخ ایران تهدید اولیه خود علیه این کشور را پس گرفته است.

به گزارش شبکه تلویزیونی راشاتودی، "اسکات ریتر" بازرس تسلیحاتی اسبق سازمان ملل متحد و از مقام‌های پیشین آمریکا در یادداشتی در خصوص پاسخ موشکی ایران به ترور سردار شهید "قاسم سلیمانی" فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی تاکید کرد، این اقدام نشانه آمادگی ایران برای پاسخ‌دهی به تحرکات آمریکا است.

"اسکات ریتر" در این باره نوشت: ایران قصد نداشت با حمله‌ خود نظامیان آمریکا را بکشد بلکه برآن بود که فناوری موشکی و عزم خود را به "دونالد ترامپ" رئیس‌جمهوری آمریکا گوشزد کند.

بازرس تسلیحاتی اسبق سازمان ملل متحد افزود: مهم‌ترین جنبه اقدامات ایران، نحوه شلیک موشک‌ها بود و این نشان داد که ایران سال‌ها است گام‌های قابل‌توجهی در زمینه اتکاپذیری، برد و دقت نیروی موشک‌های بالیستیک خود برداشته و روزهایی که زرادخانه ایران فقط موشک‌های اسکاد ساخت دوران شوروی را شامل می‌شد به پایان رسیده است.

سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بامداد روز چهارشنبه 18 جدی در پاسخ به جنایت نیروهای متجاوز آمریکا در ترور سردار سپهبد قاسم سلیمانی در فرودگاه بغداد، پایگاه نظامیان آمریکایی عین‌الاسد را در استان الانبار در غرب عراق با 13 موشک هدف قرار داد.

 

کلیدواژه