جدی 21, 1398 10:23 Asia/Kabul
  • تاکید سفیر ایران بر مقابله با یکجانبه‌گرایی آمریکا

سفیر ایران در ایتالیا با بیان اقدامات خصمانه آمریکا از جمله ترور سردار "قاسم سلیمانی" به دستور رئیس جمهوری آمریکا، بر لزوم مقابله با یکجانبه گرایی توسط کشورهای جهان به ویژه اروپا تاکید کرد.

«حمید بیات» روز جمعه در نشستی با حضور جمعی از خبرنگاران، مسئولین و محققان اندیشکده‌های ایتالیایی ابعاد حادثه تروریستی اخیر امریکا در عراق را که نقض حاکمیت ملی این کشور بشمار می رود تبیین و به نقش سازنده سردار سپهبد سلیمانی فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در مبارزه با تروریسم، افراط گرایی، خصوصا" گروه تروریستی داعش اشاره کرد.

سفیر ایران در ایتالیا با اشاره به پاسخ ایران به اقدام خصمانه امریکا، بر تکلیف کشورهای جهان خصوصا" اروپایی برای مقابله با این یکجانبه گرایی تاکید کرد.

حمید بیات همچنین با اشاره به عدم ایفای تعهدات طرف های اروپایی در توافق برجام، به توجیه ابعاد و اقدامات ایران در گام پنجم اشاره کرد.

بیات در ادامه نشست با خبرنگاران به سوالات در خصوص انتظارات ایران از ایتالیا در حادثه اخیر، نقش رژیم صهیونیستی در این بحران، شرایط ایران برای مذاکره مستقیم با امریکا، نقش اروپا برای کاهش تنش، طرح صلح هرمز، سازوکار مالی اروپا و ایران موسوم به اینستکس، امکان خروج از برجام و عواقب آن، ماموریت سردار سلیمانی در عراق و میانجی‌گری با سعودی، اتهامات وارده علیه ایران در سقوط هواپیما اوکراینی وابعاد حمله ایران به پایگاه های نظامی امریکا در عراق پاسخ کرد.

کلیدواژه