جدی 21, 1398 15:47 Asia/Kabul

فرمانده نیروی هوافضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با اشاره به بروز سانحه سقوط هواپیمای مسافربری اوکراین به علت خطای انسانی، گفت: این اتفاق، هزینه شیطنت‌ها و التهاب‌های آمریکا در منطقه است.

یک فروند هواپیمای مسافربری متعلق به خطوط هوایی اوکراین صبح چهارشنبه گذشته (18 جدی)، نزدیک فرودگاه امام خمینی (ره) تهران سقوط کرد و تمامی سرنشینان جان باختند.

سردار سرتیپ «امیرعلی حاجی زاده» فرمانده نیروی هوافضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی روز شنبه در تشریح جزئیات این حادثه تصریح کرد: به علت تهدیدهای رژیم آمریکا و پرواز تعداد زیادی از هواپیمای دشمن پیرامون ایران، نیروی مسلح جمهوری اسلامی در آمادگی کامل قرار داشتند که متاسفانه به واسطه تصمیم‌گیری عجولانه یک فرد این حادثه رخ داد.

سردار حاجی زاده گفت: آمریکایی‌ها تهدید کرده بودند 52 نقطه ایران را می‌زنند و طبیعتاً سامانه‌های مستقر در تهران و پدافند در شرایط آماده باش به سر می‌بردند.

فرمانده هوافضای سپاه پاسداران با بیان اینکه بررسی‌ها و ارزیابی‌های این حادثه را ستاد‌های بالاتر و مجموعه قوه قضاییه ایران انجام می‌دهد، تصریح کرد: سازمان هواپیمایی ایران تجربه‌ای در زمینه اصابت موشک به هواپیما نداشته و اعتقاد داشته است که اگر موشکی به هواپیما اصابت کند هواپیما باید در ارتفاع منهدم شود، اما این هواپیما در زمان نشستن منهدم شده است.

سردار حاجی‌ زاده با تاکید بر اینکه نیرو‌های مسلح جمهوری اسلامی ایران قصد پنهان کاری نداشته است، با خانواده‌های جانباختگان این حادثه ابراز همدردی کرد.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی نیز امروز(شنبه) در پیامی، ستاد کل نیروهای مسلح ایران را مأمور پیگیری کوتاهی‌ها یا تقصیرهای احتمالی در حادثه سقوط هواپیمای مسافربری اوکراینی کردند.

 

کلیدواژه