پاسخ موسوی به توییت فارسی ترامپ
(last modified 1398-10-23T06:31:12+00:00 )
جدی 23, 1398 11:01 Asia/Kabul
  • پاسخ موسوی به توییت فارسی ترامپ

سخنگوی وزارت خارجه جمهوری اسلامی ایران یکشنبه شب در واکنش به توییت فارسی "دونالد ترامپ" رئیس جمهور آمریکا در توییتر تصریح کرد، دست ها و زبان هایی که به تهدید، تحریم و ترور مردم ایران آلوده است، حق ندارند کهن زبان فارسی را بیالایند.

به گزارش ایرنا، "سیدعباس موسوی" افزود:  آیا واقعاً  در «کنار» مردم ایران که به تازگی قهرمان‌شان را ترور کردید ایستاده‌اید یا  «در مقابل» آنها؟.

"سید عباس صالحی" وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ایران نیز در واکنش به توییت فارسی ترامپ در توییتر نوشت، «زبان فارسی نماد فرهنگ ایرانی است. تا دیروز تهدید مکرر اماکن فرهنگی ایران و امروز گفت و گو با ایرانیان به زبان فارسی!».

رئیس‌جمهور آمریکا شنبه شب دوباره با گرفتن ژست دروغین طرفداری از مردم ایران، از اغتشاشات اخیر در تهران حمایت کرد.

"ترامپ" که دولتش سیاست «فشار حداکثری» علیه ملت ایران را در دستور کار قرار داده و پس از خروج از برجام از هیچ تلاشی برای تضعیف توان اقتصادی ایران فروگذار نکرده است، در توییتی به زبان فارسی مدعی شد، وی از ابتدای ریاست‌ جمهوری خود در کنار مردم  ایران ایستاده‌  و دولت او به حمایت از ملت ایران ادامه خواهد کرد.

در ماه های اخیر بسیاری از مقامات آمریکایی از جمله "دونالد ترامپ" رئیس جمهور و "مایک پمپئو" وزیر خارجه این کشور که بارها از تحریم‌های سخت‌گیرانه علیه «ملت ایران» حمایت کرده‌اند ژست حمایت از مردم ایران را گرفته‌اند.

ژست انساندوستانه مقامات آمریکایی در حالی است که تحریم‌های یکجانبه و ظالمانه واشنگتن که شامل اقلام اساسی و حتی دارویی و پزشکی می شود باعث ایجاد مشکلات فراوانی برای مردم ایران شده است.

در پی سانحه سقوط یک فروند هواپیمای مسافربری بوئینگ 737 متعلق به خطوط هوایی اوکراین در نزدیکی تهران، عصر شنبه تجمعاتی مقابل چند دانشگاه تهران از جمله دانشگاه امیرکبیر برای همدردی با خانواده جانباختگان این سانحه برگزار شد که با سوء استفاده شماری اراذل و اوباش به بیراهه رفت.

کلیدواژه