روحانی: ایران و ویتنام ظرفیت‌های گسترده برای همکاری دارند
(last modified 1395-07-15T10:51:15+00:00 )
میزان 15, 1395 15:21 Asia/Kabul
  • روحانی: ایران و ویتنام ظرفیت‌های گسترده برای همکاری دارند

رئیس جمهوری اسلامی ایران گفت ایران و ویتنام ظرفیت‌های گسترده‌ای برای همکاری دارند که باید به نفع دو ملت مورد استفاده قرار گیرد.

"حسن روحانی"، رئیس جمهوری ایران روز پنجشنبه در دیدار نخست وزیر ویتنام در هانوی افزود تقویت روابط با کشورهای شرق آسیا از جمله ویتنام همواره برای ایران حائز اهمیت بوده و این کشور مرکزی برای توسعه فعالیت اقتصادی ایران در منطقه شرق آسیا است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری؛روحانی تصریح کرد پس از اجرایی شدن برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) و رفع تحریم‌ها زمینه خوبی برای توسعه روابط اقتصادی ایران و ویتنام وجود دارد که لازمه آن تقویت همکاری‌های بانکی است.

روحانی همچنین دیدار رئیسان جمهوری ایران و ویتنام از پایتخت‌های یکدیگر را نشان دهنده اراده و عزم سیاسی برای توسعه و تقویت روابط دو کشور برشمرد و گفت ملت ایران علاقمند به تقویت روابط با ملت مقاوم و دوست ویتنام است.

"نگویان شوان پوک" Nguyen Xuan PHUC نخست وزیر ویتنام نیز در این دیدار با بیان این که کشورش برای روابط خود با ایران و روند تقویت این روابط اهتمام دارد، گفت هانوی برای همکاری کامل و تلاش بیشتر با تهران با هدف رساندن ارزش مبادلات تجاری دو کشور به رقمی بالاتر از دو میلیارد دلار تلاش خواهد کرد.

نخست وزیر ویتنام همچنین گفت دوره پسابرجام فرصت مناسبی را برای توسعه همکاری‌ها فراهم آورده است و بی‌تردید سفر رئیس جمهوری ایران به ویتنام نقطه عطفی در تعمیق همکاری‌های تهران - هانوی خواهد بود.

کلیدواژه