شمخانی: خروج آمریکا از منطقه باید در اولویت قرار گیرد
(last modified 1398-10-23T11:23:56+00:00 )
جدی 23, 1398 15:53 Asia/Kabul
  • شمخانی: خروج آمریکا از منطقه باید در اولویت قرار گیرد
    شمخانی: خروج آمریکا از منطقه باید در اولویت قرار گیرد

دبیر شورای عالی امنیت ملی ایران با بیان اینکه خروج آمریکا از منطقه باید در اولویت قرار گیرد، گفت: با حضور نیروهای تروریستی آمریکا، منطقه غرب آسیا هیچ‌گاه به ثبات، آرامش و امنیت پایدار نخواهد رسید.

«علی شمخانی» دبیر شورای عالی امنیت ملی ایران روز دوشنبه در دیدار «عماد خمیس» نخست‌وزیر سوریه در تهران با تاکید بر اینکه همزمان با وحدت کشورهای منطقه، خروج شرارت‌آمیز آمریکا تحقق می‌یابد، افزود: ایران با موشک‌باران پایگاه آمریکایی عین‌الاسد و پاسخ کوبنده به جنایت آمریکا، بار دیگر ثابت کرد تحت هیچ شرایطی از حفظ امنیت و منافع ملی خود کوتاه نخواهد آمد. 
شمخانی با بیان اینکه رئیس جمهوری آمریکا و مشاوران احمقش تصور می‌کردند با ترور سردار سپهبد شهید «قاسم سلیمانی» فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی،جبهه مقاومت را در منطقه دچار فروپاشی می‌کنند، تصریح کرد:خون سپهبد شهید سلیمانی و هم‌رزمانش موجب انسجام و تقویت بیشتر جبهه مقاومت و نفرت مردم منطقه و جهان از آمریکا شد.
دبیر شورای عالی امنیت ملی ایران همچنین با اعلام حمایت از اقدامات دولت سوریه در پایان دادن به حضور گروه‌های تروریستی در این کشور گفت: غارت نفت سوریه و چپاول منابع این کشور تراژدی دیگری است که با خروج کامل آمریکا از منطقه می‌توان به آن پایان داد.
«عماد خمیس» نیز با قدردانی از تلاش کم‌نظیر و حمایت جمهوری اسلامی از مردم سوریه در جنگ با تروریسم گفت:هدف سپهبد شهید سلیمانی دفاع از مردم مظلوم در برابر ظلم و تعدی آمریکا، رژیم صهیونیستی و نظام سلطه بود.
نخست‌وزیر سوریه افزود: روابط تهران و دمشق باید با گسترش همکاری‌های اقتصادی و تجاری بیش از پیش توسعه یابد.

 

کلیدواژه