جدی 23, 1398 19:27 Asia/Kabul
  • رئیسی: رئیس جمهوری تروریست آمریکا باید محاکمه شود
    رئیسی: رئیس جمهوری تروریست آمریکا باید محاکمه شود

رئیس قوه قضائیه ایران با اشاره به اقدام غیرقانونی آمریکا در ترور سپهبد شهید «قاسم سلیمانی» گفت: رئیس جمهوری تروریست آمریکا باید در یک دادگاه عادلانه بین المللی محاکمه شود.

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، «سید ابراهیم رئیسی» رئیس قوه قضائیه ایران روز دوشنبه اقدام تروریستی آمریکا در ترور سردار سپهبد شهید «قاسم سلیمانی» فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را نقض بی سابقه موازین و کنوانسیون‌های بین المللی دانست و تصریح کرد: از آنجا که سپهبد شهید سلیمانی، نماد مبارزه با تروریسم و حمایت از مظلومان بود، قطعا اقدام تروریستی آمریکا قابل تعقیب است.
رئیسی با تاکید بر اینکه مجامع حقوقی جهان باید این نقض آشکار قوانین بین‌المللی را پیگیری کنند، گفت: قطعا وجدان‌های بیدار در جهان، امت اسلامی و قوه قضاییه جمهوری اسلامی ایران، این موضوع را رها نخواهند کرد.
رئیس قوه قضائیه ایران همچنین با اشاره به تشییع باشکوه و میلیونی پیکر سپهبد شهید سلیمانی و همرزمانش در ایران و عراق، این رویداد را حرکتی شگفت انگیز و غیرقابل پیش‌بینی توصیف کرد و افزود: این حماسه ماندگار بیانگر تنفر جهان اسلام از آمریکا و وفاداری به ارزش‌های اسلامی و همچنین حمایت از مقاومت بود.
رئیسی در ادامه، پاسخ موشکی سپاه پاسداران به پایگاه نظامی آمریکا پس از شهادت سردار سلیمانی را دقیق، قدرتمندانه و حکیمانه دانست و تاکید کرد: اقدام ضد منافع آمریکا در 70 سال اخیر بی سابقه بوده است و جمهوری اسلامی ایران با این پاسخ سخت، هیمنه نظامی آمریکا را درهم شکست.
رئیس قوه قضائیه ایران همچنین با تاکید بر پیگیری ابعاد حقوقی سقوط هواپیمای اوکراینی در حوالی تهران گفت: همه حقوق مادی و معنوی جان باختگان و خانواده‌های این عزیزان، به صورت کامل استیفا خواهد شد.

 

کلیدواژه