جدی 24, 1398 09:02 Asia/Kabul
  • دیدار  «امیر حاتمی» و«علی عبدالله ایوب»
    دیدار «امیر حاتمی» و«علی عبدالله ایوب»

وزیر دفاع ایران با بیان اینکه حمایت جمهوری اسلامی از محور مقاومت همچنان با قوت ادامه خواهد داشت، گفت: ایران در دوران بازسازی سوریه نیز در کنار مردم و دولت این کشور خواهد بود.

به گزارش ایرنا، امیر سرتیپ «امیر حاتمی» وزیر دفاع ایران روز دوشنبه در دیدار «علی عبدالله ایوب» وزیر دفاع سوریه در تهران تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران حمایت از سوریه را در راستای وظیفه شرعی و کمک به ثبات منطقه می‌داند.
سرتیپ حاتمی با بیان اینکه جریان مقاومت امروز به یک ایدئولوژی و گفتمان در منطقه تبدیل شده است، تصریح کرد: آمریکا با ترور سردار سپهبد شهید «قاسم سلیمانی» فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی،هزینه‌های حضور نظامیانش در منطقه را بالا برده است.
وزیر دفاع ایران با بیان اینکه مقابله با حضور نیروهای آمریکایی در منطقه باید تبدیل به یک روند مداوم و پایدار شود، افزود: توانمندی سپهبد شهید سلیمانی به تنهایی عاملی بازدارنده در برابر زیاده‌خواهی و هژمونی قدرت‌های غربی و رژیم‌ صهیونیستی بود.
«علی عبدالله ایوب» نیز با تجلیل از فداکاری و ایثارگری مخلصانه شهید سپهبد سلیمانی گفت: این قهرمان مجاهد، در تمامی صحنه‌های درگیری با تروریست‌ها همواره با احساس مسئولیت و از خود گذشتگی در کنار مردم مظلوم سوریه حضوری فعال و تأثیرگذار داشت.
وزیر دفاع سوریه افزود: سپهبد شهید سلیمانی یک اسوه تمام عیار برای جوانان محور مقاومت و مردم سوریه تلقی می‌شود و برای همیشه نام و یاد او در تاریخ ماندگار خواهد ماند.
«علی عبدالله ایوب» همچنین نشانِ قهرمان جمهوری عربی سوریه را به عنوان بالاترین نشان نیروهای مسلح این کشور از سوی «بشار اسد» رئیس جمهوری سوریه به وزیر دفاع ایران تقدیم کرد تا به خانواده شهید سپهبد «قاسم سلیمانی» اعطاء شود.

 

کلیدواژه