جدی 24, 1398 15:25 Asia/Kabul
  • تاکید ایران بر پیگیری اقدام تروریستی آمریکا در مجامع بین‌المللی

سخنگوی قوه قضائیه ایران با اشاره به اقدام تروریستی آمریکا در ترور سپهبد شهید سلیمانی گفت: شخصِ رئیس جمهوری آمریکا رسماً اقرار به این اقدام تروریستی کرد و این جنایت حتما از سوی ایران در مجامع بین المللی پیگیری می‌شود.

«غلامحسین اسماعیلی» سخنگوی قوه قضائیه ایران در نشست خبریِ روز سه شنبه با بیان اینکه سپهبد شهید «قاسم سلیمانی» فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، قهرمان بین‌المللی مبارزه با تروریسم در منطقه غرب آسیا بود، تصریح کرد: قوه قضائیه ایران علاوه بر پیگیری اقدام تروریستی آمریکا در دادگاه‌های کیفری داخل کشور، علیه ارتش و دولت آمریکا و شخص رئیس جمهوری آمریکا در عراق و دیوان بین‌المللی کیفری نیز اعلام جرم کرده و تشکیل پرونده ‌می‌دهد.

اسماعیلی افزود: حضور بی‌نظیر مردم در مراسم تشییع شهدای مقاومت، نمایش قدرت و پایگاه مردمی نظام جمهوری اسلامی و همه نیروهای انقلاب اسلامی در مقابل آمریکای جنایتکار بود.

سخنگوی قوه قضائیه ایران همچنین با اشاره به حضور سفیر انگلیس در تجمعات غیرقانونی در تهران گفت: قوه قضائیه ایران به هیچ عنوان از امنیت مردم و جامعه کوتاه نمی‌آید و با کسانی که به هر شکل اقدام علیه امنیت ایران داشته باشند در چارچوب ضوابط و مقررات قانونی برخورد می‌کند.

اسماعیلی تاکید کرد: براساس ماده 41 کنوانسیون وین، همه افرادی که از مزایا و مصونیت‌های دیپلماتیک بهره‌مند هستند، موظفند قوانین و مقررات دولت پذیرنده را محترم بشمارند و از مداخله در امور داخلی کشور میزبان خودداری کنند. 

سخنگوی قوه قضائیه ایران با بیان اینکه براساس قوانین بین‌المللی سفیر انگلیس در تهران، یک عنصر نامطلوب محسوب می‌شود، تصریح کرد: سفیر انگلیس به عنوان بالاترین نماینده این کشور در جمهوری اسلامی در یک تجمع غیرقانونی شرکت کرد و از این تجمع فیلم و عکس تهیه کرد و نقش تحریک‌کننده برای ایجاد تجمع و استمرار تجمع غیرقانونی داشت که به هیچ عنوان پذیرفته نیست.

کلیدواژه