روحانی: اراده ایران توسعه همکاری همه جانبه بین تهران و دمشق است
(last modified 1398-10-24T12:53:48+00:00 )
جدی 24, 1398 17:23 Asia/Kabul
  • روحانی: اراده ایران توسعه همکاری همه جانبه بین تهران و دمشق است

رئیس جمهوری اسلامی ایران گفت: اراده تهران توسعه، تقویت و تحکیم بیش از پیش و همه جانبه مناسبات و همکاری بین ایران و سوریه است.

«حسن روحانی» رئیس جمهوری اسلامی ایران روز سه‌شنبه در دیدار «عماد خمیس» نخست وزیر سوریه در تهران افزود: امروز دخالت آمریکایی‌ها در امور دیگر کشورها و تلاش برای تسلط بر چاه‌های نفت سوریه آشکار است و آنها هرگز به فکر منافع ملت‌های منطقه نبوده اند.

روحانی تصریح کرد: ایران همانطور که در مسیر مبارزه با تروریسم در کنار دولت و ملت سوریه بوده، همواره پشتیبان ملت‌های مظلوم در برابر استکبار است و به این روند ادامه خواهد داد.

«عماد خمیس» نخست وزیر سوریه نیز در این دیدار با تسلیت شهادت سردار سپهبد «قاسم سلیمانی» فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، گفت: شهادت سردار سلیمانی فاجعه و مصیبتی بزرگ برای همه ملت‌های آزادیخواه جهان بود.

عماد خمیس با بیان اینکه حمله موشکی ایران به پایگاه آمریکا در انتقام شهادت سردار سلیمانی پیام آشکاری برای دولت‌ها و ملت‌های منطقه و جهان داشت، افزود: این اقدام به دشمنان نشان داد که استکبار دیگر هیچ جایگاهی در منطقه غرب آسیا ندارد.

نخست وزیر سوریه با تأکید بر اینکه مقاومت‌ و تلاش‌ها برای ریشه‌کن کردن تروریسم در منطقه غرب آسیا ادامه خواهد داشت، گفت: حضور آمریکایی‌ها در سوریه مصداق بارز اشغالگری بوده و همه ملت‌ها و دولت‌ها باید در برابر حضور غیرمشروع آنها در منطقه غرب آسیا ایستادگی کنند.

«عماد خمیس» نخست وزیر سوریه یکشنبه شب در صدر یک هیات بلندپایه به منظور دیدار و رایزنی با مقامات جمهوری اسلامی ایران، وارد تهران شد.

کلیدواژه