جدی 25, 1398 13:59 Asia/Kabul
  • روحانی: سردار سلیمانی مرزبان ایران بود

رئیس جمهوری اسلامی ایران گفت: سردار سپهبد شهید «قاسم سلیمانی» مرزبان ایران بود اما هیچ وقت نمی‌خواست بین ایرانیان مرزی به وجود بیاورد.

«حسن روحانی» رئیس جمهوری اسلامی ایران روز چهارشنبه در جلسه هیات دولت با اشاره به شهادت فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی افزود: هم شهادت شهید سلیمانی مظلومانه بود، هم جان باختن شماری از هموطنان در کرمان و هم از دست رفتن شماری از نخبگان در سانحه سقوط هواپیمای مسافربری اوکراین که دل همه را آتش زد و مردم را بی‌قرار کرد.
رئیس جمهوری اسلامی ایران با بیان اینکه شهادت سردار سلیمانی در بخش نظامی جبران شد و پایگاه نظامیان آمریکایی در "عین‌الاسد" عراق مورد اصابت موشک‌های سپاه پاسداران انقلاب اسلامی قرار گرفت، تصریح کرد: یک جبران بزرگ هم مدنظر است و آن اینکه ملت های منطقه تلاش کنند تا آمریکا از منطقه برود.
روحانی همچنین گفت: سانحه سقوط هواپیمای اوکراینی داغ بزرگی برای همه بود که باید این مساله  جبران شود و درد و رنج مردم با پذیرش مسئولیت و صداقت حل خواهد شد.
رئیس جمهوری اسلامی ایران درباره مساله هسته‌ای نیز گفت: فعالیت های صلح آمیز هسته ای ایران با نظارت آژانس بین المللی انرژی اتمی بوده و این صحبت‌ها که ایران به دنبال سلاح هسته‌ای است از حرف‌های بی‌اساس و واهی است.
روحانی تصریح کرد: ایران پادمان و پروتکل الحاقیی را اجرا می‌کند؛ نمایندگان و بازرسان آژانس بین المللی انرژی اتمی به راحتی در ایران حضور دارند و دوربین‌های آنها در مراکز غنی‌سازی ایران روشن است.

کلیدواژه