نمایندگان مجلس ایران: اقدام برجامی اروپایی ها، نشانه تحقیر آنان توسط آمریکاست
(last modified 1398-10-29T09:59:41+00:00 )
جدی 29, 1398 14:29 Asia/Kabul
  • نمایندگان مجلس شورای اسلامی ایران
    نمایندگان مجلس شورای اسلامی ایران

نمایندگان مجلس شورای اسلامی ایران، اقدام آلمان، انگلیس و فرانسه در فعال کردن مکانیسم حل اختلاف در برجام را نشان دهنده تحقیر این کشورها توسط دولت تروریستی آمریکا عنوان کردند.

آلمان، انگلیس و فرانسه (تروئیکای اروپایی) سه شنبه گذشته(24 جدی) با انتشار بیانیه‌ای در بروکسل، مکانیسم حل اختلاف در برجام را فعال کردند.
نمایندگان مجلس شورای اسلامی ایران روز یکشنبه با صدور بیانیه ای اعلام کردند: فعال کردن مکانیسم ماشه(حل اختلاف) در برجام توسط کشورهای اروپایی مشخص کرد مشکل آنها طرف ایرانی نیست بلکه مشکل، تبعیت تحقیرآمیز آنها از آمریکاست.
نمایندگان مجلس شورای اسلامی ایران تاکید کردند: در زمینه برجام و همچنین در مورد ماندن و همکاری ‏با آژانس بین المللی انرژی اتمی تصمیم خواهند گرفت تا به غربی ها و مشخصاً کشورهای طرف مذاکره در بحث هسته ای تفهیم شود، نظام جمهوری ‏اسلامی ایران در گرفتن تصمیمات قاطع و انقلابی درنگ نخواهد کرد.‏
نمایندگان مجلس شورای اسلامی ایران همچنین حضور سفیر انگلیس در تجمعات غیرقانونی در تهران را سخیف و خلاف قانون و عرف دیپلماتیک عنوان کردند و افزودند: وزارت امور خارجه ایران با استناد به اختیاراتی که مجلس شورای اسلامی در رابطه با کاهش سطح روابط به این وزارت خانه داده است، در این زمینه اقدام عاجل و قاطع نشان دهد.
سفیر انگلیس در ایران 22 جدی در یک تجمع غیرقانونی در مقابل دانشگاه امیرکبیر تهران حاضر و اقدام به سازماندهی و تحریک و هدایت برخی اراذل و اوباش کرده بود.

 

کلیدواژه