موسوی: توافق خیالی ترامپ با ایران، نمایش توهمات است
(last modified 1398-11-03T14:32:47+00:00 )
دلو 03, 1398 19:02 Asia/Kabul
  • موسوی: توافق خیالی ترامپ با ایران، نمایش توهمات است

سخنگوی وزارت امور خارجه ایران در واکنش به اظهارات رئیس "گروه اقدام ایران" در وزارت امور خارجه آمریکا تاکید کرد: توافق خیالی رئیس جمهوری آمریکا با ایران، نمایش توهمات است.

«برایان هوک» رئیس "گروه اقدام ایران" در وزارت خارجه آمریکا امروز در گفت‌ وگو با الشرق الاوسط، با اشاره به پیشنهاد "بوریس جانسون" نخست وزیر انگلیس در خصوص رسیدن به یک توافق جدید با ایران به جای برجام که آن را «توافق ترامپ» نامیده بود، عدم غنی‌سازی اورانیوم در ایران، پایان آزمایش های موشکی، توقف حمایت مالی و تسلیحاتی از گروه‌های منطقه‌ای و پایان به اصطلاح سیاست گروگان گیری را به عنوان چهار محور این توافق عنوان کرد.

«بوریس جانسون» نخست وزیر انگلیس پیشتر گفته بود: توافق برجام باید با توافق ترامپ جایگزین شود.

«سید عباس موسوی» سخنگوی وزارت امور خارجه ایران روز پنج شنبه در صفحه شخصی خود در توئیتر نوشت: رونمایی «برایان هوک» رئیس "گروه اقدام ایران" در وزارت امور خارجه آمریکا از به اصطلاح "توافق ترامپ"، صرفا نمایش توهمات دیرپا آنهاست که نشات گرفته از تکبر نهادینه شده و حس خودبزرگ بینی است.

موسوی افزود: برایان هوک خوب است از مشاوران فارسی زبان خود بخواهد درباره "حکایت گندم ری و خرمای بغداد" برایش توضیح دهند.

ضرب المثل "هم از گندم ری جا مانده هم از خرمای بغداد" به این مفهوم است که اگر انسان زیاده روی را در زندگی پیشه کند به هیچ جایی نمی‌رسد.

آمریکا بعد از خروج غیرقانونی از برجام کارزاری همه‌جانبه برای اعمال فشار علیه ایران به راه انداخته است.

واشنگتن اعلام کرده است، هدف از «کارزار فشار حداکثری» علیه ایران، رسیدن به توافقی جدید با تهران است که در آن به همه مسائل مورد نظر آمریکا پرداخته شود.

 

کلیدواژه